برگزاری جشن‌های امامت و ولایت در بوستان‌های قم

دبیر ستاد دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر استان قم از برگزاری جشن‌های امامت و ولایت در بوستان‌های سطح شهر خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری جشن‌های امامت و ولایت در بوستان‌های قم
شناسه : 71082 | انتشار : ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌ سید احمد طباطبایی‌نژاد در نشست خبری بزرگداشت عید سعید غدیر استان قم با موضوع تبیین و تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه‌های این دهه از عید قربان آغاز شد و تا روز مباهله ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: فضاسازی شهر و آذین‌بندی شهر از مواردی است که به‌تدریج تا عید غدیر ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این فضاسازی توسط مردم و شهرداری دنبال می‌شود، مطرح کرد: در بیش از ۵۰ نقطه شهر در شب عید غدیر شاهد نورافشانی خواهیم بود.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم با اشاره به اینکه دو پویش در این ایام با محوریت ارادت به امیرالمؤمنین(ع) دنبال خواهد شد، عنوان کرد: پایان برنامه‌های عید غدیر نیز حرکت کاروان شادی به سمت مسجد مقدس جمکران خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه در بلوار پیامبر اعظم(ص) محور تزئینات، سادات شهید هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۷۰ موکب برای عید غدیر در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) درخواست فعالیت داده‌اند که حداقل ۵۰ مورد آن تائید خواهند شد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها توسط شهرداری قم و مردم انجام خواهد شد، تصریح کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش استان قم در برنامه‌های عید غدیر خم فعالیت‌های خوب و گسترده‌ای را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نیز جشن و پذیرایی را در ۱۵۷ مسجد دنبال می‌کند، یادآور شد: برپایی غرفه و برنامه‌های جنگ شادی در بیش از ۴۰ بوستان‌ توسط سازمان تبلیغات و مراکز مختلف دنبال می‌شود.

دبیر ستاد دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید سعید غدیر استان قم از سرکشی از ۲۵۰ خانواده شهید سادات توسط سپاه استان قم خبر داد و گفت: امسال برگزاری جشن‌ها در بوستان‌های سطح شهر ۱۰۰ در صد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های ویژه قرآنی در این بوستان‌ها دنبال می‌شود، اذعان کرد: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی مناسب با این ایام نیز دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ طباطبایی‌نژاد ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌ها، شب‌شعر غدیر، نمایش خیابانی و … نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این ایام دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان نیز نسبت به برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، کارگاه‌ها و تجلیل از پیشکسوتان سادات اهتمام خواهد داشت، ابراز کرد: در بخش‌ها و مناطق مختلف استان قم نیز برنامه‌های متعددی مدنظر قرار گرفته است.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم از جلوس سادات در یکی از مساجد شهرستان جعفرآباد یادکرد و گفت: در نظر داریم به‌تدریج این سنت را در داخل شهر قم نیز رواج دهیم که سادات در مساجد اجتماع داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه درخواست‌های بسیاری برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها ارسال‌شده است، اظهار داشت: امسال خوشبختانه شاهد رشد کیفی و کمی در اجرای برنامه‌های عید غدیر خواهیم بود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.