مدیریت پسماند قم الگوی زیست‌محیطی کلان‌شهرها

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: فرایندی که در شهر قم در حوزه مدیریت پسماند جریان دارد، می‌تواند به‌عنوان الگوی زیست‌محیطی برای تمام شهر کشور باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدیریت پسماند قم الگوی زیست‌محیطی کلان‌شهرها
شناسه : 71069 | انتشار : ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که در سالن شهید مولوی شهرداری برگزار شد، وظیفه شهرداری را مدیریت بهینه پسماندهای شهری از مبدأ تا مقصد عنوان کرد و افزود: قم نخستین کلان‌شهری بوده که دفن مستقیم پسماندهای شهری را به صفر رسانده است.

وی با اشاره به افتتاح خط پردازش شماره ۲ در بهمن‌ماه سال گذشته، ادامه داد: فرایندی که در شهر قم در حوزه مدیریت پسماند جریان دارد، می‌تواند به‌عنوان الگوی زیست‌محیطی برای تمام شهر کشور باشد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر تسریع در پروژه‌های پیرولیز و ریجکت گفت: برنامه‌های سازمان نسبت به انجام سبک و سیاق این دو پروژه با سرمایه‌گذار تعریف و ارائه شود.

اصفهانیان‌مقدم ابراز کرد: فرآیند استحصال انرژی از پسماندها و ریجکت در دستور کار شورای سازمان قرار گرفته است و فرایند عملیاتی در جلسات آتی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی‌های لازم جهت امضای تفاهم‌نامه با مجتمع سیمان نیزار در جهت تأمین سوخت و گاز، گفت: اخذ انشعاب گاز و فاضلاب برای سایت به‌منظور ادامه توسعه فضای سبز لازم و ضروری است که این موضوع توسط مجموعه مدیریتی سازمان پیگیری می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه آموزش‌های فرهنگ شهروندی توسط سازمان مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: با مشارکت شهروندان در موضوعات شهری کیفیت و سرعت ارائه خدمات افزایش می‌یابد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.