سرویس مدارس قم ۷۰ درصد گران شد

عضو شورای شهر قم در تشریح جزئیات نرخ سرویس مدارس شهر قم، از افزایش ۷۰ درصدی نسبت‌به سال گذشته خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سرویس مدارس قم ۷۰ درصد گران شد
شناسه : 71013 | انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسن طلائی با اشاره به نرخ پیشنهادی کرایه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان، گفت: تعرفه‌ نرخ کرایه سرویس‌های مدارس بر مبنای چند متغیر تعیین می‌شود، این متغیرها به مؤلفه‌هایی همچون مسافت منزل تا مدرسه، نوع وسیله نقلیه‌ای که برای سرویس مورداستفاده قرار می‌گیرد و تعداد سرنشینان سرویس‌ها، بالا رفتن قیمت و هزینه‌های جاری خودرو نسبت به سال گذشته اثرگذار است.

وی ادامه داد: با جمع‌بندی همه موارد مطروحه، نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی پیش رو با کاهش ۳۸ درصدی نرخ پیشنهادی اولیه، نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش‌یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: در خودروهای پراید و تیبا با ۴ سرنشین دانش آموز مبلغ پرداختی هر نفر با پنج شنبه تعطیل، ماهیانه ۴۷۸ هزار و ۸۰۰ تومان و با پنج شنبه دایر ۵۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان مقرر گردید.

طلائی ادامه داد: در خصوص خودروهای سمند، پژو و خوردورهای مشابه با ۴ سرنشین دانش آموز، مبلغ پرداختی برای هر نفر با پنج شنبه تعطیل، ماهیانه ۵۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان، و با پنج شنبه دایر ۶۰۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی در خصوص خودروهای ون نیز، بیان کرد: میزان پرداختی هر نفر با پنج شنبه تعطیل ماهیانه ۳۱۸ هزار و ۱۵۰ و با پنج شنبه دایر ۳۷۰ هزار و ۳۵۰ تومان در سال جدید تحصیلی خواهد بود.

طلائی با اشاره به دغدغه‌های خانواده‌ها و اعضای شورای شهر در خصوص امنیت سرویس‌های مدارس، گفت: گاهی مشاهده می‌شود در سرویس‌های آزادبر تعداد ۵ تا ۶ دانش‌آموز در خودروی سواری حضور دارند، که از نظر ایمنی، امکان بروز حوادث ناگوار برای این عزیزان وجود دارد.

وی ادامه داد: تأکید شورای اسلامی شهر، نظارت بیشتر و بهتر بر ایمنی و سلامت خودروهایی است که برای سرویس‌های مدارس خدمت ارائه می‌دهند، که در فرایند مدنظر، متقاضیان با ثبت‌نام در سامانه سپند سازمان تاکسیرانی قم، پس از احراز صلاحیت‌های اخلاقی و حرفه‌ای رانندگانی، در این سرویس‌ها به کار گرفته خواهند شد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به نحوه ابلاغ این نرخ پیشنهادی، اظهار کرد: نرخ پیشنهادی پس از بررسی در شورا و کاهش قابل‌توجه نرخ پیشنهادی، پس از تأیید فرمانداری، روند ابلاغ آن قبل از بازگشایی مدارس از طریق رسانه‌های جمعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.