«شهر۲۰» گزارش می‌دهد

رونق گیشه سینماهای قم در بهار

در حالی که سینماهای قم در بهار ۱۴۰۱ پذیرای ۷۰ هزار تماشاگر بودند و معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش کردند، حالا آمار تماشاگران در بهار امسال به رقم ۱۲۸ هزار و ۷۰۴ نفر رسیده و فروش سینماها نیز از مرز ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عبور کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رونق گیشه سینماهای قم در بهار
شناسه : 70987 | انتشار : ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، بهار سال جدید برای گیشه سینماهای قم حسابی خوش‌یمن بوده و در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

در حالی که سینماهای قم در بهار ۱۴۰۱ با اکران ۱۰ فیلم پذیرای ۷۰ هزار تماشاگر بودند و معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش کردند، حالا آمار تماشاگران به رقم ۱۲۸ هزار و ۷۰۴ نفر رسیده و فروش سینماها نیز از مرز ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عبور کرده است.

در این میان نمی‌توان به سادگی از تأثیر مهم اکران فیلم‌های متنوع و بویژه «کمدی» در بازگرداندن اقشار مختلف جامعه به سینماها گذشت، چرا که فقط ۸۳ هزار و ۵۰۰ نفر در قم به تماشای فیلم سینمایی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی نشستند که درآمدی معادل ۳ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان برای گیشه سینماها به همراه داشت.

همچنین افزوده‌شدن پردیس سینمایی «بازار شهر» با چهار سالن به ظرفیت سینماهای قم و بازگشایی «سینما کانون» بعد از گذشت سه سال تعطیلی به عنوان تنها سینمای شهرک پردیسان قم در افزایش جذب مخاطبان سینماهای قم تأثیرگذار بوده است.

از سوی دیگر اگرچه نقش مهم افزایش قیمت بلیت‌ سینماها را در رشد فروش گیشه نمی‌توان نادیده گرفت اما رشد تقریباً دو برابری مخاطبان نویدبخش بازگشت رونق به سینماهاست.

از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۶ فیلم در سینماهای «بازار شهر»، «ونوس»، «تربیت»، «آیه» و «کانون» اکران شده که به ترتیب «فسیل» با ۳ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان، «غریب» با ۵۷۱ میلیون تومان، «آهنگ دو نفره» با ۲۶۰ میلیون تومان، «عروس خیابان فرشته» با ۱۹۷ میلیون تومان، «سه کام حبس» با ۱۹۴ میلیون تومان و «شهر هرت» با ۱۴۱ میلیون تومان بیشترین فروش را در گیشه سینماهای قم داشته‌اند.

«کت چرمی»، «جنگ جهانی سوم» و «مصلحت» از دیگر فیلم‌هایی بودند که در سینماهای قم به نمایش درآمدند و به ترتیب، ۵۴ میلیون و ۷۵۷ میلیون تومان، ۴۵ میلیون و ۹۷۵ میلیون تومان و ۳۹ میلیون تومان در فصل بهار فروش کردند.

همچنین فروش ۳۲ میلیونی «یقه سفید‌ها»، ۳۰ میلیونی «عروسی مردم»، ۲۸ میلیونی «باباسیبیلو» و ۲۷ میلیونی «دسته دختران» در آمار فروش فصل بهار گیشه سینماهای قم به ثبت رسیده است.

پایین‌ترین رقم فروش سینماهای قم بعد از دو فیلم «نگهبان شب» با فروش ۳ میلیونی و «تصور» با فروش ۲ میلیونی، به فیلم «بچه‌های طوفان» تعلق می‌گیرد که فقط سه بلیت فروخته و ۷۵ هزار تومان فروش داشته است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.