خرید ۴۰ میدل باس در دستور کار سازمان اتوبوس‌رانی قم

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با بیان اینکه خرید ۴۰ دستگاه میدل‌باس را در دستور کار داریم، گفت: برای برخی خطوط که قابلیت ایجاد خط اتوبوس وجود ندارد نیز خرید ون پیش‌بینی شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خرید ۴۰ میدل باس در دستور کار سازمان اتوبوس‌رانی قم
شناسه : 70964 | انتشار : ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک در گفت‌وگویی در خصوص وضعیت حمل‌ونقل ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم، اظهار کرد: وضعیت ناوگان اتوبوس‌رانی قم در مقایسه با کلان‌شهرهای کشور در شرایط مناسبی قرار داشته و قم از لحاظ ناوگان، و نیز تعداد اتوبوس با توجه به نسبت به جمعیت و تعداد اتوبوس فعال مناسب است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری قم در سال‌های گذشته اقدامات خوبی پیرامون تخصیص بودجه انجام داده است ابراز کرد: سن اتوبوس‌های شهری قم به ۲.۷ سال رسیده و این یعنی در سال‌های اخیر تدابیر خوبی اندیشیده شده است؛ برای مثال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا که از بهترین برندهای دنیا بوده و ۱۰۰ دستگاه پاتروس بنز ساخت کشور تأمین‌شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم عنوان کرد: همچنین برای امسال نیز تدابیری در نظر گرفته‌شده که خرید ۴۰ دستگاه میدل‌باس در دستور کار داریم و خرید خودروهای ون برای برخی خطوط که قابلیت ایجاد خط اتوبوس وجود نداشته نیز ازجمله تدابیر است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای خرید ۴۹ دستگاه نیز از سال قبل پول واریز شده و شهرداری سهم خود را پرداخت کرده، اما باید سهم دولت واریز شود تا با تأمین این اتوبوس‌ها، حمل‌ونقل نسبتاً قابل قبولی داشته باشیم.

نیک با انتقاد از عدم‌حمایت‌های دولتی از نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهری در دهه ۹۰ تصریح کرد: در سال گذشته قرار شد ۳۰ درصد آورده شهرداری و ۷۰ درصد سهم دولتی برای خرید اتوبوس‌ها در نظر گرفته شود که هنوز به‌طور کامل اجرایی نشده است.

وی افزود: در حال حاضر۵۰ دستگاه از آن ۱۰۰ دستگاه را از این روش تحویل گرفته‌ایم و پیگیر ۵۰ دستگاه دوم هستیم ولی باید برخی از مسائل از جمله بازگشایی ال سی در کشور چین رفع شود تا تحویل بگیریم و به ناوگان اضافه ‌کنیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.