هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی نظافت و جمع‌آوری زباله در قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه نظافت و جمع‌آوری زباله شهر قم می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی نظافت و جمع‌آوری زباله در قم
شناسه : 70958 | انتشار : ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محسن میرهادی در گفت‌وگویی در خصوص حوزه معاونت خدمات شهری در مجموعه شهرداری قم، اظهار داشت: این حوزه، یکی از گسترده‌ترین معاونت‌هایی است که دارای شش سازمان ازجمله سازمان پارک‌ها و فضای سبز، سازمان زیباسازی، سازمان آتش‌نشانی، سازمان میادین میوه و تره‌بار و آرامستان است.

وی با بیان اینکه معاونت خدمات شهری دارای دو اداره کل تخلفات شهری و نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری است، ادامه داد: مباحث مختلفی مانند فضای سبز، جمع‌آوری و نظافت شهری، فضاسازی مناسبتی، انضباط شهری و… توسط این معاونت پیگیری می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: روزانه حدود ۷۰۰ تن زباله و نظافت نزدیک به ۲۸ میلیون مترمربع فضای شهری در ۲۴ ساعت صورت می‌گیرد که این جمع‌آوری این حجم زباله از ساعت ۲۱ تا ۶ صبح انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه مجموعه شهرداری قم در سطح کشور از شهرداری‌های پویا و فعال در بخش‌های مختلف ازجمله خدمات شهری است، مطرح کرد: برنامه‌ریزی در معاونت خدمات شهری نیز مانند دیگر قسمت‌های شهرداری وجود داشته و همه کارها بر مبنای آن صورت می‌گیرد.

میرهادی با اشاره به اینکه در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداشت نظافت و جمع‌آوری زباله شهر قم می‌شود، عنوان کرد: تمام تلاش‌مان بر آن است که در میزبانی از مسافرین و زائرین و خصوصاً شهروندان قمی شهر تمیزی داشته باشیم و با نتایجی که از سامانه ۱۳۷ و تماس‌های مردمی داریم، بحمدالله شرایط هر سال بهتر شده است ولی می‌طلبد که خود شهروندان کمک‌یار مجموعه شهرداری در راستای محیط‌زیست و بهداشت محیطی باشند.

وی، بحث مشارکت شهروندی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امروز از مجموع ۷۰۰ تن زباله‌ای که در سطح شهر جمع می‌شود، نزدیک به ۱۲ درصد زباله‌ای خارج از نوبت جمع‌آوری می‌شود و شهروندان به هر دلایلی این زباله را خارج از وقت کنار معبر قرار می‌دهند و ما موظف می‌شویم که به‌هرحال به دلیل مؤلفه‌های محیط‌زیست، نظافت و سلامت مردم، مجدد جمع‌آوری زباله را داشته باشیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.