وجود ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی در قم

عضو شورای شهر قم با بیان اینکه ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی در قم وجود دارد، گفت: امروز ساکنین بافت تاریخی و فرسوده ما دارای ساکنین غیربومی هستند و برخی از قسمت‌ها به‌صورت مخروبه شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وجود ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی در قم
شناسه : 70933 | انتشار : ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به اینکه ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی در قم وجود دارد که باید میراث نظر دهد، اظهار داشت: در این بافت‌ها قوانینی از سوی میراث اعلام شده مانند اینکه حق عقب‌نشینی و ساخت بیش از یک‌طبقه مجوز ندارد همین مسئله باعث شده که فرد خانه خود را در بافت تاریخی و فرسوده اجاره دهد و یا رها کند و در منطقه دیگر ساکن شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز ساکنین بافت تاریخی و فرسوده ما دارای ساکنین غیربومی هستند و برخی از قسمت‌ها به‌صورت مخروبه شده است.

عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه شهرداری خواهان ساخت‌وساز و توسعه است ولی نگاه‌ها جزیره‌ای است، گفت: امروز در برخی از شهرها بافت‌های فرسوده و تاریخی به‌خوبی ساخته شده است.

وی ادامه داد: اعضای شورا بر همکاری دستگاه با یکدیگر دراین‌خصوص تأکید دارند. امروز برای بافت فرسوده عوارض صفر در نظر گرفته شده و از سوی دیگر وام هم می‌دهند؛ اما وقتی اجازه ساخت بیشتر از یک‌طبقه داده نمی‌شود مردم اقبالی ندارند که ساخت‌وسازی داشته باشند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.