در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

تمدید مهلت ارسال آثار به سوگواره «سلسله طلایی»

دبیر اجرایی نخستین سوگواره «سلسله طلایی» از تمدید مهلت ارسال آثار به این سوگواره تا ۲۹ تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: این سوگواره فرهنگی و هنری با هدف معرفی ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) در رشته‌های تصویرسازی، داستان‌نویسی و تایپوگرافی برگزار می‌شود و از برگزیدگان با اهدای جوایز ویژه تجلیل خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تمدید مهلت ارسال آثار به سوگواره «سلسله طلایی»
شناسه : 70792 | انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵   پرینت

علی سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به اعلام فراخوان نخستین سوگواره «سلسله طلایی» با موضوع معرفی ابعاد شخصیتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در محورهای ولادت، شهادت و پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: این سوگواره در رشته‌های تصویرسازی، داستان‌نویسی و تایپوگرافی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نخستین سوگواره «سلسله طلایی» به همت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با همکاری مؤسسه‌ بهفام و انتشارات اعلایی با شعار «من حسین(ع) را دوست دارم» همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اعلام فراخوان کرد و از همه هنرمندانی که به تولید آثار حرفه‌ای و فاخر در باب شخصیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل‌بیت(ع) فعالیت دارند، دعوت به شرکت در این سوگواره شد.

سلطانی با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به این سوگواره، بیان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره «سلسه طلایی» تا پایان خردادماه بود که به دلیل استقبال هنرمندان و درخواست‌های مکرر اهالی فرهنگ و هنر، زمان آن تا ۲۹ تیرماه سال جاری تمدید شد.

به گفته دبیر اجرایی نخستین سوگواره «سلسله طلایی»، «اشاعه هنر متعالی در راستای تبیین توحید و امامت با استفاده از هنری خلاق، وحدت‌بخش و امیدآفرین»، «جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی»، «ایجاد فضای همدلی و تبادل دانش و مهارت بین هنرمندان»، «شناسایی هنرمندان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری»، «ارج‌گذاری و معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های علمی، ادبی و هنری هنرمندان و «جذب حداکثری هنرمندان استان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری» از جمله اهداف برگزاری این رویداد هنری است.

سلطانی با بیان اینکه برای داوری آثار این رویداد فرهنگی و هنری از هنرمندان و اساتید برجسته دعوت شده است، گفت: مهدی نوری، سعید سروش، کاظم طلایی، مجید ذاکری و محمد حسین صلواتیان، اعضای هیئت داوران بخش تصویرسازی را تشکیل می‌دهند.

 وی با بیان اینکه قضاوت آثار بخش تایپوگرافی برعهده ناصر طاووسی، حسن موسی‌زاده و محمد سعید نقاشیان است، افزود: همچنین حسین ورجانی، حسین مجاهد و فاطمه سرمشقی اعضای هیئت داوران بخش داستان‌نویسی هستند.

دبیر اجرایی نخستین سوگواره «سلسله طلایی» در ادامه به جوایز ویژه این رویداد فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: بر اساس آرای هیئت داوران در هر بخش پنج نفر به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند که در بخش تصویرسازی، به نفرات اول تا پنجم به ترتیب ۷۰ میلیون تومان، ۵۵ میلیون تومان، ۴۵ میلیون تومان، ۳۰ میلیون تومان و ۲۰ میلیون تومان اهدا خواهد شد.

سلطانی ادامه داد: از برگزیدگان رتبه‌های اول تا پنجم بخش داستان‌نویسی و تایپوگرافی نیز به ترتیب با اهدای ۲۰ میلیون تومان، ۱۵ میلیون تومان، ۱۰ میلیون تومان، ۷ میلیون تومان و ۵ میلیون تومان تجلیل می‌شود.

دبیر اجرایی نخستین سوگواره «سلسله طلایی» در پایان اضافه کرد: به تمامی هنرمندان راه‌یافته به نمایشگاه گواهی شرکت جشنواره و یک بسته فرهنگی نفیس از طرف انتشارات اعلایی اهدا خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود هنرمندان و داستان‌نویسان برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد هنری می‌توانند به سایت سوگواره «سلسله طلایی» به نشانی https://selseletalayi.ir/ مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.