در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

انتشار کتاب «عکاسی دیجیتال» برای هنرجویان عکاسی

حجت‌الله عطایی مؤلف کتاب «عکاسی دیجیتال» گفت: هر آنچه که علاقه‌مندان و هنرجویان برای یادگیری مبانی عکاسی مقدماتی و پیشرفته نیاز دارند، در این کتاب گردآوری شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتشار کتاب «عکاسی دیجیتال» برای هنرجویان عکاسی
شناسه : 70771 | انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹   پرینت

حجت‌الله عطایی، مؤلف و مدرس عکاسی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» از انتشار کتاب «عکاسی دیجیتال» برای هنرجویان عکاسی خبر داد و اظهار کرد: در این کتاب به تفصیل درباره موضوعانی نظیر تاریخچه عکاسی، شناخت دوربین، انواع دوربین، نورسنجی، روش کار با دوربین‌های دیجیتال، آشنایی با شاخه‌های عکاسی، مثلت نوردهی و … پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: هر آنچه که هنرجویان برای یادگیری مبانی عکاسی مقدماتی و پیشرفته نیاز دارند، در این کتاب گردآوری شده و تلاش کردیم به سهم خودمان راهگشای عکاسانی باشیم که در ابتدای راه هستند تا هنر عکاسی را اصولی‌تر یاد بگیرند.

این عکاس قمی در خصوص انگیزه اصلی خود برای تدوین کتاب «عکاسی دیجیتال»، گفت: هدف اصلی من از انتشار این کتاب، انتقال تجارب ۲۰ ساله و تجمیع مطالب مربوط به آموزش عکاسی مقدماتی و پیشرفته است که در طول این سال‌ها در هنرستان‌ها، مراکز فنی‌وحرفه‌‌ای، آموزشگاه‌ها و انجمن عکاسان در اختیار علاقه‌مندان و هنرجویان قرار دادم.

عطایی در خصوص انتشار کاغذی کتاب «عکاسی دیجیتال» نیز عنوان کرد: منابع اینترنتی و کتاب‌های الکترونیکی در دسترس هستند اما ویژگی کتاب‌های کاغذی قابل لمس بودن آنهاست و به نظر من هنوز هم انتخاب‌های مناسبی در آموزش به حساب می‌آیند، به همین خاطر سعی کردیم آموزش‌ها را با یک نظم خاصی تدوین کنیم تا برای هنرجوی عکاسی قابل درک باشد.

وی اضافه کرد: همچنین تلاش شده تا برخی از جداول برگرفته از منابع خارجی را با هدف آشنایی مخاطب با اصطلاحات انگلیسی عکاسی ترجمه نکنیم تا به زبان اصلی در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

خاطرنشان می‌شود کتاب «عکاسی دیجیتال» در ۳۰۷ صفحه به اهتمام «حجت‌الله عطایی» و «ریحانه بخشی» گردآوری و با همکاری ابراهیم سلیمانی در انتشارات «نقش» منتشر شده است.

همچنین طراحی جلد و صفحه آرایی این کتاب توسط جواد جعفری صورت گرفته و حسن اعرابی از هنرمندان شناخته‌شده قم، ویراستاری این اثر را برعهده داشته است.

حجت الله عطایی، دانش آموخته عکاسی از انجمن سینمای جوان قم، ۲۵ سال سابقه تدریس عکاسی و خوشنویسی را در مراکز هنری و آموزشی در کارنامه دارد و در این سال‌ها با رسانه‌های متعددی از جمله خبرگزاری مهر، جام جم آنلاین، آژانس عکس ایران و باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم همکاری داشته است.

چهار سال قبل روایت تصویری عزاداری نجفی‌های مقیم قم را در قالب کتاب عکس «مشعل» منتشر کرد و در حال حاضر نایب رئیس انجمن عکاسان قم و عضو انجمن عکاسان ایران و عکاسان مطبوعاتی ایران است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.