رئیس‌کل دادگستری قم در پاسخ به «شهر۲۰» عنوان کرد

اعدام «شیخ استخاره» صحت ندارد

رئیس‌کل دادگستری قم در خصوص آخرین وضعیت پرونده مجید جعفری تبار مشهور به «شیخ استخاره»، عنوان کرد: موضوع این پرونده از حوزه دادگستری استان خارج است و در واقع دادسرا و محاکم ویژه روحانیت متکفل پرونده وی هستند اما آن خبری که سال گذشته درباره اجرای حکم اعدام آن فرد اعلام شد، صحت نداشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اعدام «شیخ استخاره» صحت ندارد
شناسه : 70412 | انتشار : ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری ظهر امروز در نشست خبری مسئولان دستگاه قضایی قم با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه در دادگستری قم برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر۲۰» در خصوص آمار پرونده‌های وارده به دادگستری قم در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: تقریباً مثل سال گذشته در حدود ۳۵۰ هزار پرونده بود و از آنجایی که در تمام کشور، آمار پرونده‌های وارده در حدود پنج درصد افزایش یافته، قم نیز از این موضوع مستثنی نبوده است.

وی با تأکید بر اینکه در دادگستری قم پرونده رسوبی نداریم، تصریح کرد: رسیدگی به تعدادی از پرونده‌ها به دلیل نیاز به کارشناسی‌های متعدد و خارج استانی ممکن است بیش از یک سال هم زمان برده باشد اما به عموم پرونده‌ها در دادگستری استان رسیدگی می‌شود و در دادگاه‌های تجدیدنظر هم توقفی ندارد و هرچه پرونده به محاکم وارد می‌شود، ماه بعد رسیدگی و از نوبت خارج می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری قم در مورد رسیدگی به پرونده‌های حوادث سال گذشته نیز عنوان کرد: دادرسی پرونده‌ها را با مشارکت سایر مراجع امنیتی و ضابطین خیلی زود پیگیری کردیم و در حال رسیدگی به پرونده‌های پایانی بودیم که عفو مقام معظم رهبری اعلام شد و رسیدگی به پرونده‌ها در هر نقطه‌ای که قرار داشت متوقف شد.

مظفری در خصوص عدم دستگیری قاتلان شهید مهدی زاهدلویی نیز اظهار کرد: شناسایی قاتلان شهید زاهدلویی در دستور کار جدی دستگاه قضایی و مراجع نظارتی و امنیتی قرار دارد اما هنوز به مرحله شناسایی قطعی و دستگیری عوامل قتل این شهید بزرگوار منجر نشده است.

وی افزود: این موضوع را حتی در دیدار با مسئولان عالی قوه قضائیه مطرح کردیم تا بهره‌گیری از ابزارهای خارج از استان، سریع‌تر قاتلان این شهید را شناسایی کرده و دین ما به خانواده شهید ادا شود.

رئیس‌کل دادگستری قم در پاسخ به پرسش خبرنگار «شهر۲۰» در خصوص آخرین وضعیت پرونده مجید جعفری تبار مشهور به «شیخ استخاره» عنوان کرد: موضوع این پرونده از حوزه دادگستری استان خارج است و در واقع دادسرا و محاکم ویژه روحانیت متکفل پرونده وی هستند اما آن خبری که سال گذشته درباره اجرای حکم اعدام آن فرد اعلام شد، صحت نداشت.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.