برگزاری نخستین رویداد «تانا» در قم

نخستین رویداد «تانا» در حوزه علوم انسانی و اسلامی و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق با امضای ۳۱ تفاهم‌نامه همکاری و تجلیل از ۸ برگزیده در قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری نخستین رویداد «تانا» در قم
شناسه : 70290 | انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری قم، نخستین رویداد تانا در حوزه علوم انسانی و اسلامی و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق با امضای ۳۱ تفاهم‌نامه همکاری و معرفی و تجلیل از ۸ برگزیده در قم برگزار شد.

خیرالله رهسپارفرد رئیس شورای سیاستگذاری رویداد تانا استان قم در مراسم اختتامیه  این رویداد که در سالن اجتماعات شهید فخری‌زاده  پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، با بیان اینکه بیش از ۳۰ دستگاه و نهاد اجرایی طرح تقاضای خود را مطرح کردند، گفت: بر این اساس بعد از شناسایی و ثبت ۲۰۳ نیاز فناورانه و پذیرش و داوری ۷۳ ایده و طرح به منظور رفع نیازهای ثبت شده، در نهایت ۳۱ تفاهم‌نامه اجرای طرح فناورانه به مرحله امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه استان قم به عنوان اولین برگزارکننده تانا در حوزه علوم انسانی و اسلامی عمل کرده است، گفت: پارک علم و فناوری استان مسئله‌محوری را مبنای راهبرد عملیاتی خود قرار داده و به توسعه ظرفیت های اصیل استان قم در گستره بین‌المللی نگاه ویژه‌ای دارد.

*رویداد تانا محل توسعه ظرفیت های استان قم است

در بخش دیگری از این رویداد، دکتر مجیدی دبیرکل مجمع بین‌المجالس آسیایی با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر قم در حوزه گردشگری، صنایع خلاق و سوغات، گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها، برگزاری رویداد تانا در حوزه علوم انسانی برکات و نتایج تحول آفرینی خواهد داشت.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم نیز با بیان اینکه خلأهای مهمی در تولید محصولات صنایع فرهنگی با رویکرد سبک زندگی اسلامی وجود دارد، گفت: آنچه امروز ضروری به نظر می رسد این است که باید در حوزه کسب و کاربه سمت ارتقای سبک زندگی اسلامی برویم.

ابوالقاسم مقیمی با ابراز خرسندی از نفوذ کارکردهای فناوری در توسعه صنایع فرهنگی، افزود: توسعه علوم انسانی مبتنی بر بازار می‌تواند ارزش‌های انقلاب اسلامی را بیش از پیش نشان دهد.

برگزاری نخستین رویداد «تانا» در قم

*هر نوع فناوری باید یک پیوست فرهنگی داشته باشد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این رویداد با بیان اینکه اگر علم سلطان باشد منجر به اقتدار ملی می‌شود، گفت: حکمرانی اسلامی زمانی شکل می‌گیرد که علم و تعهد در کنار یکدیگر باشند.

حجت‌الاسلام مجتبی فاضل با تأکید براینکه مراکز علم و فناوری می‌توانند فرصت‌های خوبی را برای جامعه فراهم کنند، گفت: برای هر نوع فناوری باید یک پیوست فرهنگی با همکاری و مشارکت حوزه‌های علمیه تعریف و کارسازی شود.

برگزاری نخستین رویداد «تانا» در قم

*گره گشایی در حوزه فناوری و نوآوری برعهده علوم انسانی است

مشاور معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با تمجید از عملکرد خوب استان قم در برگزاری رویداد تانا با محوریت علوم انسانی و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق گفت: یکی از اهداف «تانا» این بوده که اثبات کند نوآوری یک کارگروهی است که می‌تواند هنجارها، باورها و ارزش‌های مناسبی را فراهم کند

صفدری با بیان اینکه گره گشایی در حوزه فناوری و نوآوری برعهده مؤلفه‌های علوم انسانی است، گفت: ارزش رویداد تانا به این است که بازیگران را با نقش آفرینی‌های مختلف دور هم جمع می‌کند تا نیازها و ایده‌ها منجر به محصولات ارزشمند شوند.

گفتنی است، رویداد «تانا» ابتکار ملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که هدف از آن توسعه و ارتقاء زیست‌بوم نوآوری استان‌ها با محوریت شناسایی و رفع نیازهای فناورانه از طریق فعال‌سازی ظرفیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری هر استان است.

برگزاری نخستین رویداد «تانا» در قم

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.