ساختمان‌های دارای رأی قطعی تخلفات تعیین تکلیف می‌شوند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: شهروندان از فرصت استفاده از تعیین تکلیف ساختمان‌های دارای رأی قطعی تخلفات در قم استفاده کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساختمان‌های دارای رأی قطعی تخلفات تعیین تکلیف می‌شوند
شناسه : 69958 | انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر در جلسه هماهنگی اجرایی قانون بند «ت» تبصره ۶ که با حضور مدیران مناطق هشت‌گانه به میزبانی منطقه ۳ شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: برخی از ابهامات این قانون نیاز به دریافت مجوزهای لازم و کسب تکلیف از مجاری قانونی داشت و خوشبختانه بسیاری از ایرادات و ابهامات رفع شده است.

وی با بیان اینکه مبنای محاسبه این عوارض، سال تخلف و قیمت منطقه‌ای ۱۴۰۰ به‌منظور کاهش هزینه‌ها برای شهروندان در نظر گرفته‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم، هدف از برگزاری این جلسات را ایجاد هماهنگی و وحدت رویه اجرایی دانست و ادامه داد: هماهنگی‌های خوبی بین شهرداری، نظام‌مهندسی و کارشناسان رسمی دادگستری استان به وجود آمده است.

وی محدودیت زمانی اجرای این قانون را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تا پایان شهریورماه فرصت مناسب ثبت درخواست‌ها و پیگیری‌هاست و تا این زمان باید هرگونه تسهیلگری صورت گیرد، همچنین برای پررنگ‌تر شدن ظرفیت این قانون برای شهروندان، نیاز به تبلیغات و فضاسازی‌های گسترده‌تری در سطح شهر است.

متین‌فر با تأکید بر اینکه رسیدگی به این پرونده‌ها نیاز به اولویت‌بندی دارد تا بتوان از ظرفیت محدود این قانون بهترین بهره را برد، مطرح کرد: در مناطق با دقت این پرونده‌ها بررسی شود و نباید کیفیت فدای کمیت شود.

وی از تدوین فرم مشخص و متحدالشکل با همکاری ادارات کل درآمد و حقوقی خبر داد.

نوشته های مشابه
تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
نتایج مسابقه عکاسی «پاییز برگ‌ریز» به‌زودی اعلام می‌شود
مدیر ارتباطات مردمی شهرداری قم معارفه شد
برگزاری اردوهای بازدید از سایت پسماند البرز قم
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.