فعالیت ۴۰ دارالقرآن بسیج در حوزه‌های مقاومت سپاه قم

مسئول دارالقرآن بسیج و سپاه استان قم به تشریح جزئیات برگزاری سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج پرداخت و از فعالیت ۴۰ دارالقرآن بسیج در سطح حوزه‌های مقاومت سپاه استان قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت ۴۰ دارالقرآن بسیج در حوزه‌های مقاومت سپاه قم
شناسه : 69911 | انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی سپاه قم، سرهنگ روح‌الله عطایی مسئول دارالقرآن بسیج و سپاه استان قم با اشاره به برگزاری «سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج»، بیان کرد: تنوع رشته‌های مختلف حفظ و قرائت و مفاهیم در قالب‌های فردی، خانوادگی و گروهی باعث اشتیاق و تشویق روزافزون در استقبال از این اتفاق زیبای قرآنی بوده است.

وی با اشاره به آغاز مرحله مقدماتی در سطح مساجد و پایگاه‌ها از ۲۰ تیرماه بمدت یک ماه و مرحله شهرستانی در هر ناحیه از ۲۰ مرداد بمدت یک ماه، یادآور شد: مرحله استانی این رویداد نیز از ۲۵ شهریور تا ۱۵ مهر و در نهایت مرحله کشوری آن از ۲۰ آبان تا دوم آذرماه سالجاری برگزار خواهد شد.

مسئول دارالقرآن بسیج و سپاه استان قم گفت: سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. سطح این دوره از مسابقات و رشته‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شده که عموم بسیجیان و آحاد مردم بتوانند در این مسابقات شرکت کنند.

عطایی بیان داشت: رونق آموزش‌های قرآنی از طریق برقراری کلاس‌های قرآنی در سطح نواحی و پایگاه‌های بسیج، ایجاد شور و نشاط و رقابت قرآنی بین بسیجیان و شناسایی و پرورش استعداد‌های قرآنی در بین بسیجیان و آحاد مردم از اهداف اصلی این رویداد قرآنی است.

وی با اشاره به درخشش نمایندگان استان قم در بیست‌ونهمین دوره این مسابقات در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: سال گذشته از بین ۲ هزار شرکت‌کننده در نهایت ۸۵ نفر به مرحله نهایی راه یافتند که ۵ نفر از آن‌ها موفق به کسب عناوین برتر کشوری در رشته‌های مختلف شدند.

مسئول دارالقرآن بسیج و سپاه استان قم خاطرنشان کرد: در بیست‌ونهمین دوره این مسابقات نفرات برتر رشته قرائت در دو بخش بزرگسالان و جوانان به ترتیب آقایان اسحاقی و اقبالی از استان قم بودند.

عطایی اضافه کرد: همچنین در بخش نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و خانوادگی نیز شرکت‌کنندگان قمی موفق به کسب عناوین برتر شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ دارالقرآن بسیج در سطح حوزه‌های مقاومت سپاه استان قم، گفت: بیش از ۸۰ پایگاه و مسجد نیز در رشته‌های حفظ، قرائت و دیگر رشته‌های قرآنی فعالیت‌های مستمری را انجام می‌دهند؛ توسعه واحد‌های قرآنی و ارتقای سطح توانمندی مربیان قرآنی جزء رویکرد‌های مهم پیش روست.

مسئول دارالقرآن بسیج و سپاه استان قم با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه گفتمانی وحیانی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ماهیت قرآنی دارد و شایسته است فضا‌ها و زیرساخت‌های قرآنی همواره تقویت و ارتقا پیدا کند.

عطایی، مساجد و پایگاه‌ها را اثرگذارترین محافل برای انجام امور قرآنی یاد کرد گفت: در همین راستا بسیج با راه‌اندازی واحد‌های قرآنی در مسیر انسجام و ساختارمند شدن محافل قرآنی گام بر می‌دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به درگاه http://event.quranbsj.ir ضمن آشنایی با جزئیات سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در این مسابقات شرکت کرده و یا عدد ۲ را به سامانه پیامکی ۰۰۴۴۴۶ ارسال کنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.