شهر قم گران اداره نمی‌شود

شهردار قم، سرانه هزینه‌ای هر شهروند قمی را ۸۰۰ هزار تومان دانست و گفت: این رقم در مقایسه با بسیاری از کلانشهرها، عدد مناسبی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهر قم گران اداره نمی‌شود
شناسه : 69803 | انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد، هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری قم را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: در سال گذشته هزینه‌های جاری شهرداری قم ۱۴۰۰ میلیارد تومان و هزینه‌های عمرانی ۴۰۰۰ میلیارد تومان بود که با در نظر گرفتن سرجمع ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی هزینه‌های شهرداری، نسبت هزینه‌های عمرانی به هزینه‌های جاری به ترتیب ۷۴ درصد و ۲۶ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه این درصد در میان تمام کلان‌شهرها کم‌نظیر است، ابراز کرد: در نهادی مانند شهرداری که خدمات نگهداری و اجتماعی شهر نسبت قابل‌توجهی از هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد، به‌نوعی این تناسب رضایت‌بخش محسوب می‌شود.

شهردار قم، سرانه هزینه‌های بالا در بسیاری از کلان‌شهرها را موردتوجه قرارداد و افزود: سرانه هزینه جاری اداره بسیاری از شهرها به ازای هر شهروند بیش از دو میلیون تومان است، اما در شهر قم این عدد ۸۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: این عدد نشان می‌دهد شهر قم ارزان اداره می‌شود و به همین دلیل هم می‌توانیم ۴ هزار میلیارد تومان در یک سال در عمران شهری هزینه کنیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.