در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

اجرای ۶۶۰ برنامه آموزش قرآنی در قم/ ۶۵ مؤسسه قرآنی فعال هستند

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از اجرای ۶۶۰ برنامه آموزش قرآنی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۳۷۰۰ کلاس آموزش قرآنی در مراکز و مؤسسات قرآنی تحت تعلیم قرآن قرار گرفتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای ۶۶۰ برنامه آموزش قرآنی در قم/ ۶۵ مؤسسه قرآنی فعال هستند
شناسه : 69525 | انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰   پرینت

محسن حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، به تشریح گزارش عملکرد اداره امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پرداخت و گفت: اردیبهشت‌ماه سال گذشته نمایشگاه قرآنی «بر آستان بهشت» به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد و امسال نیز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم یکی از دستگاه‌های مشارکت‌کننده در برپایی نمایشگاه «بهار در بهار» در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم حضرت معصومه(س) بود.

وی تصریح کرد: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان امسال بخشی از مؤسسات قرآنی قم در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) تهران حضور فعالانه‌ای داشتند.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از مشارکت در اجرای برنامه‌های قرآنی با همکاری مؤسسه «آیات هدایت» و جامعه قرآنی استان به مناسبت ایام نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم خبر داد و افزود: این اداره قرآنی در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن و اذان ویژه کودکان و نوجوانان مهاجرین و اتباع در ماه مبارک رمضان با همکاری مؤسسه «ساتیا» در خانه فرهنگ و هنر ملل نیز مشارکت و نقش‌آفرینی داشته است.

وی همچنین به برگزاری سه جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم به ریاست آیت‌الله سعیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم در یک‌سال اخیر اشاره کرد و گفت: نخستین جلسه شورای اندیشه‌ورز قرآنی نیز ذیل شورای توسعه فرهنگی قرآنی با حضور مسئولان فرهنگی و قرآنی نهادهای اجرایی استان برگزار شده است.

به گفته حیدری، مشارکت در اجرای طرح شناسایی و آموزش استعدادهای درخشان قرائت قرآن کریم ویژه مقطع کودکان و نوجوانان با همکاری مؤسسه «نسیم فردوس» از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در حوزه قرآن و عترت بوده است.

وی همچنین از اجرای ۶۶۰ برنامه آموزش قرآنی در قم طی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۳۷۰۰ کلاس آموزش قرآنی در مراکز و مؤسسات قرآنی تحت تعلیم قرآن قرار گرفتند.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری سه گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی در سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۳۹ فعال قرآنی استان در سال گذشته از خدمات بیمه بهره‌مند شده و عضو صندوق اعتباری هنر شدند.

حیدری همچنین از اعطای ۶۶۵ گواهی‌نامه آموزشی حفظ و مفاهیم قرآن خبر داد و گفت: سال گذشته بازدیدهای مستمری از مؤسسات قرآنی داشتیم و تلاش شد دغدغه‌ها و مطالبات جامعه قرآنی، شناسایی و پیگیری شود.

وی در پایان از فعالیت ۶۵ مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت در استان قم خبر داد و گفت: در سال گذشته از ۵۱ تقاضای تشکیل پرونده مؤسسه با ۳ درخواست موافقت قطعی و پروانه فعالیت ۷ مؤسسه نیز تمدید شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.