در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان شد

اجرای ۶۶۰ برنامه آموزش قرآنی در قم/ ۶۵ مؤسسه قرآنی فعال هستند

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از اجرای ۶۶۰ برنامه آموزش قرآنی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۳۷۰۰ کلاس آموزش قرآنی در مراکز و مؤسسات قرآنی تحت تعلیم قرآن قرار گرفتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای ۶۶۰ برنامه آموزش قرآنی در قم/ ۶۵ مؤسسه قرآنی فعال هستند
شناسه : 69525 | انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰   پرینت

محسن حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، به تشریح گزارش عملکرد اداره امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پرداخت و گفت: اردیبهشت‌ماه سال گذشته نمایشگاه قرآنی «بر آستان بهشت» به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد و امسال نیز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم یکی از دستگاه‌های مشارکت‌کننده در برپایی نمایشگاه «بهار در بهار» در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم حضرت معصومه(س) بود.

وی تصریح کرد: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان امسال بخشی از مؤسسات قرآنی قم در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) تهران حضور فعالانه‌ای داشتند.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از مشارکت در اجرای برنامه‌های قرآنی با همکاری مؤسسه «آیات هدایت» و جامعه قرآنی استان به مناسبت ایام نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم خبر داد و افزود: این اداره قرآنی در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن و اذان ویژه کودکان و نوجوانان مهاجرین و اتباع در ماه مبارک رمضان با همکاری مؤسسه «ساتیا» در خانه فرهنگ و هنر ملل نیز مشارکت و نقش‌آفرینی داشته است.

وی همچنین به برگزاری سه جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم به ریاست آیت‌الله سعیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم در یک‌سال اخیر اشاره کرد و گفت: نخستین جلسه شورای اندیشه‌ورز قرآنی نیز ذیل شورای توسعه فرهنگی قرآنی با حضور مسئولان فرهنگی و قرآنی نهادهای اجرایی استان برگزار شده است.

به گفته حیدری، مشارکت در اجرای طرح شناسایی و آموزش استعدادهای درخشان قرائت قرآن کریم ویژه مقطع کودکان و نوجوانان با همکاری مؤسسه «نسیم فردوس» از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در حوزه قرآن و عترت بوده است.

وی همچنین از اجرای ۶۶۰ برنامه آموزش قرآنی در قم طی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۳۷۰۰ کلاس آموزش قرآنی در مراکز و مؤسسات قرآنی تحت تعلیم قرآن قرار گرفتند.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری سه گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی در سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۳۹ فعال قرآنی استان در سال گذشته از خدمات بیمه بهره‌مند شده و عضو صندوق اعتباری هنر شدند.

حیدری همچنین از اعطای ۶۶۵ گواهی‌نامه آموزشی حفظ و مفاهیم قرآن خبر داد و گفت: سال گذشته بازدیدهای مستمری از مؤسسات قرآنی داشتیم و تلاش شد دغدغه‌ها و مطالبات جامعه قرآنی، شناسایی و پیگیری شود.

وی در پایان از فعالیت ۶۵ مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت در استان قم خبر داد و گفت: در سال گذشته از ۵۱ تقاضای تشکیل پرونده مؤسسه با ۳ درخواست موافقت قطعی و پروانه فعالیت ۷ مؤسسه نیز تمدید شد.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.