هشتمین جلسه پاتوق فیلم کوتاه در قم برگزار شد

هشتمین نشست پاتوق فیلم کوتاه قم با اکران فیلم‌های کوتاه «هاکاتی»، «پل»، «هایکوهای زمستانی»، و «ترال» در پردیس سینمایی «بازار شهر» دنبال شد و علی بیطرفان فیلمساز پیشکسوت قمی مورد تجلیل قرار گرفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هشتمین جلسه پاتوق فیلم کوتاه در قم برگزار شد
شناسه : 69171 | انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، هشتمین جلسه از فصل جدید پاتوق فیلم کوتاه با نمایش سه فیلم کوتاه ایرانی و یک فیلم کوتاه فرانسوی در پردیس سینمایی «بازار شهر» برگزار شد.

در این نشسن فیلم‌های کوتاه داستانی «پل» به‌ کارگردانی وحید حسن‌زاده، «هایکوهای زمستانی» به‌ کارگردانی موریل موتینی، «هاکاتی» به‌ کارگردانی مژگان آقاداوودیان و «ترال» به‌کارگردانی اهورا بارانی و میثم فرهومند اکران شد.

در این رویداد سینمایی، علی بیطرفان به عنوان پیشکسوت فیلمسازی در استان قم و حمیدرضا منتظری به عنوان منتقد و مدرس سینما به عنوان کارشناسان جلسه، پس از اکران آثار در حضور علاقه‌مندان به سینما و فیلمسازی در استان قم به گفت‌وگو نشستند و ضمن بررسی و تحلیل آثار اکران شده، به بررسی موضوع ژانر و بومی‌گرایی در زمینه سینما پرداختند.

هشتمین جلسه پاتوق فیلم کوتاه در قم برگزار شد

براساس این گزارش، «هاکاتی» به نویسندگی و کارگردان مژگان آقاداوودیان به موضوع دنیای عجیب کودکان و ترس آن‌ها در مواجهه با دوست‌های خیالی و تنهایی می‌پردازد. این فیلم سال گذشته در بخش غیر رقابتی استعدادهای جوان جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش درآمد و همچنین به عنوان ۳۰ فیلم برتر و منتخب رئیس سازمان سینمایی مورد حمایت قرار گرفت.

«پل» به کارگردانی وحید حسن‌زاده و نویسندگی و تهیه‌کنندگی مریم اسمی‌خانی تهیه و تولید شده و در خلاصه داستان این فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای آمده است: «رویا دختر دانشجوی شهرستانی در رابطه‌ای عاشقانه و کاری شکست می‌خورد و با نمایش خودکشی سعی می‌کند توجه آدم‌های زندگی‌اش را جلب کند اما کسی به او توجه نمی‌کند تا اینکه به صورت اتفاقی یک پیک موتوری رهگذر باعث تغییر نگاه او به زندگی می‌‌شود.

«هایکوهای زمستانی» چهارمین فیلم‌کوتاه بخش بین‌الملل پاتوق فصل هشتم است که این فیلم کوتاه فرانسوی به نویسندگی و کارگردانی موریل موتینی با اقتباس از هایکوهای ژاپنی تهیه و تولید شده است و به بررسی موضوع یافتن زندگی و نشانه‌های حیات در یک دنیای سرد و پوشیده از برف در یک قالب روایی اکسپریمنتال می‌پردازد.

«ترال» به کارگردانی و نویسندگی اهورا بارانی و میثم فرهومند و به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر بوشهر تهیه و تولید شده است و در خلاصه این فیلم کوتاه آمده است: «خانواده‌ای در تلاش صید از دریا با قایق هستند که کشتی‌های بزرگ در کنار آن‌ها به روش ترالینگ به صید ماهی می‌پردازند.»

در پایان این مراسم، به پاس یک عمر تلاش‌ و فعالیت‌های سینمایی استاد علی بیطرفان در استان قم، رضا ابوذر مدیر انجمن سینمای جوان قم و علیرضا آغاز مدیر پردیس سینمایی «بازار شهر» از او به عنوان فیلمساز پیشکسوت استان تقدیر کردند.

خاطرنشان می‌شود جلسات پاتوق فیلم‌کوتاه به همت انجمن سینمای جوانان قم و با همکاری اداره کل فرهنگ و اسلامی استان قم و پردیس سینمایی «بازار شهر» برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.