از تصویب استعفای رئیس شورا تا تسریع فرایند تملک فاز ۵ عمار یاسر

استعفای رئیس شورای شهر قم برای دومین بار در دستور جلسه علنی این شورا قرار گرفت و تصویب شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
از تصویب استعفای رئیس شورا تا تسریع فرایند تملک فاز ۵ عمار یاسر
شناسه : 68880 | انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، در هشتادوهفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، هشت لایحه و طرح مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه  تقاضای استعفای حسین اسلامی از عضویت در شورای شهر قم مورد رأی قرار گرفت و تصویب شد.

سپس نامه فرمانداری در اعتراض به مصوبه شماره ۹۰۵ مورخ ۱۲/۰۲/۱۴۰۲ موضوع اعتبار مصوبات قبلی دفترچه تعرفه عوارض توسط حسین صابری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم مطرح شد و از اصلاح لایحه خبر داد.

سپس لایحه اخذ مجوز حذف تبصره‌های ۲ ماده ۴ قرارداد شماره ۵۳۷۴۶ مورخ ۲۵/۰۴/ ۱۳۹۹  مربوط به مجموعه باغ پرندگان مورد بررسی قرار گرفت و صابری گفت: در ضمیمه لایحه ذکر نشده که چرا بازرسی درخواست حذف این بند را دارد و همچنین مشمول بلیت نیم‌بها نیز در قرارداد ذکر شده و کمیسیون این لایحه را رد کرده است.

محمد وحیدنیا، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم در خصوص این لایحه گفت: اداره‌کل بازرسی استان قم برای اختصاص هزار بلیت نیم‌بها  به شهرداری اشکال وارد کرده است، زیرا در دفتر مالی شهرداری ثبت نمی‌شود و باید در سازوکارهای رفاهی دیده شود.

مجید اخوان بیان کرد: ما به استناد نامه بازرسی نمی‌توانیم لایحه‌ای را که در شورا تصویب شده لغو کنیم و نباید این موضوع باب شود مگر شهرداری خود بخواهد این موضوع را لغو کند.

نرگس نیازمند، عضو هیئت رئیسه نیز بیان کرد: شهرداری از سهم خود این تخفیف را لحاظ کرده و به مراکز فرهنگی و آموزشی داده است و سرمایه‌گذار سهم خود را به صورت کامل دریافت می‌کند.

روح‌الله امراللهی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم در ادامه جلسه لایحه اخذ مجوز واگذاری پلاک ثبتی ۱۱۱۷۴ با کد نوسازی ۱-۲۳۶-۶-۵ به هیئت امنای مسجد و اهالی خیابان کلهری (باغ جهانگیری) با حفظ مالکیت شهرداری را مطرح کرد و گفت: در ادامه طرح‌های فرهنگی و توسعه شهری کمیسیون با واگذاری این زمین موافقت کرده است.

اخوان اما با واگذاری زمین با ملکیت شهرداری مخالفت کرد و موافق واگذاری زمین با مالکیت مسجد بود.

حجت السلام مرتضی استقامت، دیگر عضو شورای شهر قم تصریح کرد: این واگذاری مشکلات فقهی دارد. وقتی صیغه مسجد خوانده شود؛ دیگر نمی‌توانیم آن را توسعه دهیم و اختیار آن دیگر با حاکم شرع خواهد بود.

محرری نیز در ادامه بیان کرد: حفظ مالکیت شهرداری برای این است که اگر در آینده در مسیر توسعه قرار گرفت بتوانیم اختیار تغییر داشته باشیم.

همچنین  امراللهی لایحه اخذ مجوز  اعمال ماده ۹ نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی برای پروژه فاز ۵ عمار یاسر حدفاصل میدان سپاه به سمت خیابان رسالت را نیز مورد بررسی قرار داد و گفت: برای اجرای این طرح نیز پلاک به پلاک تملک آن در حال انجام است.

وی تأکید کرد: اخطارهای لازم صادر شده اما مالکین همکاری نداشته‌اند و در صورت عدم همکاری نیاز به ماده ۹ داریم و باید این مسیر هر چه سریع‌تر بازگشایی شود.

صابری درباره این لایحه تصریح کرد: شهرداری باید در نرخ گذاری انصاف را رعایت کند و به صورت یکسان نرخ اجرا شود تا مالکین با رضایت با شهرداری توافق کنند.

سید ابوالفضل اسماعیلی، معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم در ادامه تصریح کرد:  در این پروژه پیشرفت خوبی در منطقه هفت داشته و تلاش شده اجحافی به مردم نشود و تنها برای عدم توقف پروژه گاهی نیاز به ماده ۹ است و گرنه شهروندان همکاری خوبی با شهرداری دارند.

*۱۰ درصد سهم تجاری منطقه پردیسان واگذار شود

وی همچنین با تأکید بر واگذاری ۱۰ درصد سهم تجاری منطقه پردیسان به شهرداری گفت: این ۱۰ درصد در واقع سهم مردم و شهر است و نیاز است این چالش برای مردم حل شود.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم افزود: امیدواریم با توجه به تعاملاتی که بین این دو دستگاه وجود دارد به زودی این مشکل نیز رفع شود و به نتیجه برسد زیرا کمک زیای به مدیریت شهری خواهد شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.