محافل قرآنی رونق گذشته را ندارد

محمد علی دهدشتی، استاد و داور مسابقات قرآن با بیان اینکه جلسات قرآن در سال‌های گذشته پررونق‌تر و به‌شکل عمومی‌تر برگزار می‌شد اما در حال‌ حاضر حضور مردم در جلسات به‌ویژه جوانان کمرنگ شده است، گفت: در سال‌های پیشین در مسجد محمدیه قم مجمع قاریان قم برقرار بود و تا نزدیک اذان صبح مردم در جلسه قرآن شرکت می‌کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
محافل قرآنی رونق گذشته را ندارد
شناسه : 68593 | انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمدعلی دهدشتی، داور مسابقات قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با ستاد خبری مسابقات، اظهار کرد: متسابقین این دوره از مسابقات دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از وضعیت مطلوبی برخوردار بودند، به خصوص در زمینه قرائت تحقیق شاهد رقابت بالا و تنگاتنگی میان قاریان جوان بودیم و صداهای ناب و الحان خوبی داشتند و بنده به شخصه احساس کردم در مسابقات سراسری اوقاف حاضر هستم.

وی با اشاره به اینکه باید برای جذب جوانان به مفاهیم قرآن تلاش بیشتری صورت بگیرد، گفت: در راستای جذب جوانان به قرآن باید هدایا و جوایزی را در جلسات قرآن در نظر گرفت و باید در جلسات قرآن به پویایی و نشاط جلسه توجه کرد تا جوانان پای کار باشند، به عنوان مثال برنامه‌ای مانند «محفل» توانست این شور و نشاط قرآنی را در میان مردم ایجاد کند.

دهدشتی ادامه داد: جلسات قرآن باید مردمی باشد و یکی از دلایلی که در گذشته شاهد برپایی جلسات قرآن پررونق‌تری بودیم همین مردمی بودن جلسات بود، متولیان قرآنی درگیر مسابقات سالیانه هستند و جلسات قرآنی را باید اساتید قرآنی با شور و نشاط برگزار کنند و مسابقات قرآن نیز در مکان‌هایی برگزار شود که مردم نیز برای گوش فرادادن به قرآن حاضر باشند؛ به عنوان مثال در سال‌های پیشین در مسجد محمدیه قم مجمع قاریان قم برقرار بود و تا نزدیک اذان صبح مردم در جلسه قرآن شرکت می‌کردند.

استاد قرآن یادآور شد: جلسات قرآن در سال‌های گذشته پررونق‌تر و به‌شکل عمومی‌تر برگزار می‌شد اما در حال‌ حاضر حضور مردم در جلسات به‌ویژه جوانان کمرنگ شده است. یکی از دلایل این کم‌رونقی، گسترش فضای مجازی و جذابیت‌های آن است بنابراین باید جذابیت‌های جلسات قرآن را با حضور اساتید مطرح افزایش بدهیم تا شاهد حضور پرشورتر در محافل قرآن باشیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.