تصویب استخدام نخبگان قرآنی در آموزش و پرورش

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه ۷۵ درصد دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در مراکز اداری اشتغال دارند، گفت: آموزش و پرورش با کمبود معلم قرآنی مواجه است و مقرر شد که سالیانه حدود ۳۰۰ دانشجوی نخبه قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم را به‌عنوان معلم جذب کند، ضمن اینکه تمامی شرکت‌کنندگان جشنواره قرآن و عترت برای استخدام به‌عنوان معلم قرآن به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تصویب استخدام نخبگان قرآنی در آموزش و پرورش
شناسه : 68484 | انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایکنای قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در مراسم افتتاحیه بیستمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با تأکید بر اینکه فضای قرآنی در دانشگاه‌های کشور گسترش پیدا کند، بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های قرآنی در دانشگاه‌های آزاد و دولتی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم سبب گسترش و ترویج فضای قرآنی بین دانشجویان می‌شود.

وی با اشاره به استقبال پرشور دانشجویان، کارکنان و اساتید در بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌ علوم و معارف قرآن کریم افزود: این جشنواره یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های قرآن و عترت در سطح دانشگاهی است، با وجود همه تبلیغات و تلا‌ش‌های دیگران برای حذف قرآن کریم از زندگی مردم، شاهد حضور و استقبال چشمگیر دانشجویان از این جشنواره هستیم.

نقیب تصریح کرد: ۷۵ درصد دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در مراکز اداری اشتغال دارند و آمار خوبی به‌شمار می‌رود، اما با این‌ وجود، در حال رایزنی برای اشتغال سایر دانشجویان هستیم.

تصویب استخدام نخبگان قرآنی در آموزش و پرورش

وی ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه‌ همکاری بین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و آموزش و پرورش مقرر شد، مدارس وابسته به دانشگاه تأسیس شود و هدف بهره‌مندشدن از ظرفیت دانشجویان این دانشگاه و اشتغال در این مدارس است. هم‌اکنون چهار دانشکده علوم قرآنی قم، دانشکده علوم قرآنی میبد، دانشکده علوم قرآنی شیراز و دانشکده علوم قرآن آمل در حال آماده‌سازی برای جذب دانش‌آموز و تبدیل شدن به مدرسه هستند.

نقیب تصریح کرد: در سال‌های آینده می‌توانیم تمامی دانشکده‌های علوم قرآنی سراسر کشور را برای جذب دانش‌آموز آماده کنیم و همچنین به دانشجویانی که علاقه‌مند به راه‌اندازی مدرسه غیرانتفاعی در شهر خود باشند که در آن دانشکده علوم قرآنی نیست، مجوز تأسیس مدرسه را به وی دهیم.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه استخدام نخبگان قرآنی در آموزش و پرورش تصویب شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش با کمبود معلم قرآنی مواجه است و به‌همین‌ خاطر و با رایزنی‌های انجام شده با مرکز امور قرآنی وزارت آموزش و پرورش، تفاهم‌نامه همکاری منعقد و مقرر شد که وزارت آموزش و پرورش سالیانه حدود ۳۰۰ دانشجوی نخبه قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم را به‌عنوان معلم جذب کنند.

وی تصریح کرد: تمامی شرکت‌کنندگان این دوره از جشنواره برای استخدام به‌عنوان معلم قرآنی به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.