تصویب استخدام نخبگان قرآنی در آموزش و پرورش

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه ۷۵ درصد دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در مراکز اداری اشتغال دارند، گفت: آموزش و پرورش با کمبود معلم قرآنی مواجه است و مقرر شد که سالیانه حدود ۳۰۰ دانشجوی نخبه قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم را به‌عنوان معلم جذب کند، ضمن اینکه تمامی شرکت‌کنندگان جشنواره قرآن و عترت برای استخدام به‌عنوان معلم قرآن به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تصویب استخدام نخبگان قرآنی در آموزش و پرورش
شناسه : 68484 | انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایکنای قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در مراسم افتتاحیه بیستمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با تأکید بر اینکه فضای قرآنی در دانشگاه‌های کشور گسترش پیدا کند، بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های قرآنی در دانشگاه‌های آزاد و دولتی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم سبب گسترش و ترویج فضای قرآنی بین دانشجویان می‌شود.

وی با اشاره به استقبال پرشور دانشجویان، کارکنان و اساتید در بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌ علوم و معارف قرآن کریم افزود: این جشنواره یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های قرآن و عترت در سطح دانشگاهی است، با وجود همه تبلیغات و تلا‌ش‌های دیگران برای حذف قرآن کریم از زندگی مردم، شاهد حضور و استقبال چشمگیر دانشجویان از این جشنواره هستیم.

نقیب تصریح کرد: ۷۵ درصد دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در مراکز اداری اشتغال دارند و آمار خوبی به‌شمار می‌رود، اما با این‌ وجود، در حال رایزنی برای اشتغال سایر دانشجویان هستیم.

تصویب استخدام نخبگان قرآنی در آموزش و پرورش

وی ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه‌ همکاری بین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و آموزش و پرورش مقرر شد، مدارس وابسته به دانشگاه تأسیس شود و هدف بهره‌مندشدن از ظرفیت دانشجویان این دانشگاه و اشتغال در این مدارس است. هم‌اکنون چهار دانشکده علوم قرآنی قم، دانشکده علوم قرآنی میبد، دانشکده علوم قرآنی شیراز و دانشکده علوم قرآن آمل در حال آماده‌سازی برای جذب دانش‌آموز و تبدیل شدن به مدرسه هستند.

نقیب تصریح کرد: در سال‌های آینده می‌توانیم تمامی دانشکده‌های علوم قرآنی سراسر کشور را برای جذب دانش‌آموز آماده کنیم و همچنین به دانشجویانی که علاقه‌مند به راه‌اندازی مدرسه غیرانتفاعی در شهر خود باشند که در آن دانشکده علوم قرآنی نیست، مجوز تأسیس مدرسه را به وی دهیم.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه استخدام نخبگان قرآنی در آموزش و پرورش تصویب شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش با کمبود معلم قرآنی مواجه است و به‌همین‌ خاطر و با رایزنی‌های انجام شده با مرکز امور قرآنی وزارت آموزش و پرورش، تفاهم‌نامه همکاری منعقد و مقرر شد که وزارت آموزش و پرورش سالیانه حدود ۳۰۰ دانشجوی نخبه قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم را به‌عنوان معلم جذب کنند.

وی تصریح کرد: تمامی شرکت‌کنندگان این دوره از جشنواره برای استخدام به‌عنوان معلم قرآنی به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.