بررسی ۶ سناریو در طراحی تونل امام موسی صدر قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: طراحی تونل امام موسی صدر در دستور کار قرار دارد که در این رابطه ۶ سناریو بررسی می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بررسی ۶ سناریو در طراحی تونل امام موسی صدر قم
شناسه : 68178 | انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به اقدامات شهرداری قم در حوزه عمرانی در سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: در رابطه با طراحی تقاطع‌های غیرهمسطح، طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم، مسیرِ پیش رو را برای ما روشن ساخته است.

به گفته وی، در طول هشت سال اخیر ۳۵ تقاطع غیرهمسطح در شهر قم بر مبنای مطالعات در دستور کار قرار گرفته است که بخشی انجام‌شده و بخشی تا پایان برنامه قم ۱۴۰۴ تکمیل خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های بزرگ مهمی که در سال ۱۴۰۲ کار طراحی آن تکمیل می‌شود، تونل امام موسی صدر است گفت: این یک پروژه بسیار بزرگ است که تقریباً تمام تأسیسات زیربنایی در محدوده این پروژه نیاز به جابجایی داشته و جنس خاک و فرسودگی این تأسیسات نیز کار را حساس می‌کند.

وی اضافه کرد: این پروژه با روش اجرای معکوس (Top – Down) اجرایی خواهد شد؛ یعنی ابتدا تثبیت و پایدارسازی اتفاق می‌افتد و سپس مسیر ایجاد می‌شود.

حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه باوجود حساسیت‌های پروژه، برای ایجاد سازه نگرانی وجود ندارد گفت: ابتدا شمع‌ها مستقر شده و تثبیت صورت می‌گیرد؛ سپس مسیر ایجاد می‌شود تا ازنظر ایمنی پروژه به‌خوبی پیش برود.

وی ادامه داد: نکته کلیدی این طرح تصمیم‌گیری درباره ابعاد آن است. درباره طرح این تونل ۶ سناریو بررسی‌شده که طول و مختصات متفاوتی داشته و به‌تبع آن، هزینه‌های متفاوتی هم برای این طرح وجود دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: تلاش ما این است که قبل از پایان نیمه ابتدایی سال، عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کنیم.

نوشته های مشابه
پیشرفت ۶۵ درصدی تقاطع فردوسی صدوقی
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.