واکنش آیت الله مکارم شیرازی به پخش ترانه مبتذل در بعضی مدارس تهران/ کسانی که دروغ سیاسی می‌گویند نه شرف دارند نه وجدان

شهر بیست/ آیت الله مکارم شیرازی گفت: اینکه بچه‌ها این سرود سخیف را بخوانند و آهنگ بزنند و همه با هم برقصند، نشان می دهد خطر تا کجا نفوذ کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
واکنش آیت الله مکارم شیرازی به پخش ترانه مبتذل در بعضی مدارس تهران/ کسانی که دروغ سیاسی می‌گویند نه شرف دارند نه وجدان
شناسه : 6789 | انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیت الله مکارم شیرازی در مراسم افطاری ماه مبارک رمضان و افتتاح ساختمان جدید دارالقرآن امام علی(ع) که شامگاه جمعه برگزار شد، با بیان اینکه امروز شرایط کشور از سه جهت سیاسی، اقتصادی و اخلاقی پیچیده است، اظهار کرد: مسائل اخلاقی در خطر است، نظیر مسئله ای که اخیرا در بعضی از مدارس تهران واقع شد و عده ای از بچه ها سرود بسیار مبتذل و سخیف و رکیک خواندند.

وی تصریح کرد: وقتی این خبر را به من دادند، گفتم این چه سرودی است، گفتند ما نمی توانیم بگوییم چون خیلی رکیک است؛ تایپ شده آن را به من دادند و واقعا سخیف بود. 

این مرجع تقلید افزود: اینکه بچه ها این سرود را بخوانند و آهنگ بزنند و همه با هم برقصند، نشان می دهد خطر تا کجا نفوذ کرده است.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: آیا در برابر این مسائل باید سکوت کرد؛ فردا از این بدتر می شود؛ ما مسئولیت داریم در قبال این شرایط؛ این فضای مجازی بلای مجازی شده است.

وی افزود: از برخی مقامات مسئول برای بنده آمار آوردند که کلاهبرداری، مفاسد اخلاقی و فرهنگی و دروغ های سیاسی در فضای مجازی به شدت افزایش داشته است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: به بنده گفتند که آمار مربوط به مسائل اخلاقی و فرهنگی در بعضی از موارد، ۷۰۰ درصد نسبت به سال گذشته اضافه شده است؛ این مفاسد زیاد می شود و ما هم درست روی دست بگذاریم و بی تفاوت نسبت به فضای مجازی باشیم و بگوییم کاری نمی شود انجام داد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: روس ها توانستند کاری برای فضای مجازی خود بکنند اما ما مسلمان ها نمی توانیم کاری کنیم و باید تسلیم وضع موجود باشیم در حالی که کاملا راه حل دارد.

وی همچنین در رابطه با دروغ پردازی های سیاسی گفت: عده ای چه دروغ هایی می گویند، کسانی که این دروغ ها را می گویند به عقیده من شرف، غیرت، انسانیت و وجدان ندارند.

این مرجع تقلید افزود: این افراد هر دروغی بر سر زبانشان بیاید می گویند تا اذهان عمومی را مشوش کنند و مردم را نسبت به آینده ناامید کنند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در مقابل این مسائل باید گام برداریم و به طور انفرادی و جمعی متذکر شویم، اخیرا بعضی از مسائل واقع شده بود و ما اقدام کردیم که مؤثر واقع شد.

وی افزود: درباره همین بخت آزمایی هایی که در صداوسیما بود، وقتی مطرح شد و مسائل فقهی بیان شد، معلوم شد عجب کاری دارند می کنند، یک میلیارد درآمد دارند و ۵۰ میلیون جایزه می دهند و ۹۵۰ میلیون به جیب می زنند و از این بخت آزمایی پرثمرتر کجا پیدا می شود؛ البته دستور دادند جلوی آن گرفته شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: به هرحال چشم امید مردم به شما فضلا و علمای حوزه علمیه قم است و وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهید.

این استاد برجسته حوزه افزود: اگر دست به دست هم دهیم و اختلافات داخلی را کنار بگذاریم، نه در حوزه اختلافی باشد و نه در میان مردم اختلافی باشد، خیلی کارها می شود انجام داد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.