واکنش آیت الله مکارم شیرازی به پخش ترانه مبتذل در بعضی مدارس تهران/ کسانی که دروغ سیاسی می‌گویند نه شرف دارند نه وجدان

شهر بیست/ آیت الله مکارم شیرازی گفت: اینکه بچه‌ها این سرود سخیف را بخوانند و آهنگ بزنند و همه با هم برقصند، نشان می دهد خطر تا کجا نفوذ کرده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
واکنش آیت الله مکارم شیرازی به پخش ترانه مبتذل در بعضی مدارس تهران/ کسانی که دروغ سیاسی می‌گویند نه شرف دارند نه وجدان
شناسه : 6789 | انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیت الله مکارم شیرازی در مراسم افطاری ماه مبارک رمضان و افتتاح ساختمان جدید دارالقرآن امام علی(ع) که شامگاه جمعه برگزار شد، با بیان اینکه امروز شرایط کشور از سه جهت سیاسی، اقتصادی و اخلاقی پیچیده است، اظهار کرد: مسائل اخلاقی در خطر است، نظیر مسئله ای که اخیرا در بعضی از مدارس تهران واقع شد و عده ای از بچه ها سرود بسیار مبتذل و سخیف و رکیک خواندند.

وی تصریح کرد: وقتی این خبر را به من دادند، گفتم این چه سرودی است، گفتند ما نمی توانیم بگوییم چون خیلی رکیک است؛ تایپ شده آن را به من دادند و واقعا سخیف بود. 

این مرجع تقلید افزود: اینکه بچه ها این سرود را بخوانند و آهنگ بزنند و همه با هم برقصند، نشان می دهد خطر تا کجا نفوذ کرده است.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: آیا در برابر این مسائل باید سکوت کرد؛ فردا از این بدتر می شود؛ ما مسئولیت داریم در قبال این شرایط؛ این فضای مجازی بلای مجازی شده است.

وی افزود: از برخی مقامات مسئول برای بنده آمار آوردند که کلاهبرداری، مفاسد اخلاقی و فرهنگی و دروغ های سیاسی در فضای مجازی به شدت افزایش داشته است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: به بنده گفتند که آمار مربوط به مسائل اخلاقی و فرهنگی در بعضی از موارد، ۷۰۰ درصد نسبت به سال گذشته اضافه شده است؛ این مفاسد زیاد می شود و ما هم درست روی دست بگذاریم و بی تفاوت نسبت به فضای مجازی باشیم و بگوییم کاری نمی شود انجام داد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: روس ها توانستند کاری برای فضای مجازی خود بکنند اما ما مسلمان ها نمی توانیم کاری کنیم و باید تسلیم وضع موجود باشیم در حالی که کاملا راه حل دارد.

وی همچنین در رابطه با دروغ پردازی های سیاسی گفت: عده ای چه دروغ هایی می گویند، کسانی که این دروغ ها را می گویند به عقیده من شرف، غیرت، انسانیت و وجدان ندارند.

این مرجع تقلید افزود: این افراد هر دروغی بر سر زبانشان بیاید می گویند تا اذهان عمومی را مشوش کنند و مردم را نسبت به آینده ناامید کنند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در مقابل این مسائل باید گام برداریم و به طور انفرادی و جمعی متذکر شویم، اخیرا بعضی از مسائل واقع شده بود و ما اقدام کردیم که مؤثر واقع شد.

وی افزود: درباره همین بخت آزمایی هایی که در صداوسیما بود، وقتی مطرح شد و مسائل فقهی بیان شد، معلوم شد عجب کاری دارند می کنند، یک میلیارد درآمد دارند و ۵۰ میلیون جایزه می دهند و ۹۵۰ میلیون به جیب می زنند و از این بخت آزمایی پرثمرتر کجا پیدا می شود؛ البته دستور دادند جلوی آن گرفته شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: به هرحال چشم امید مردم به شما فضلا و علمای حوزه علمیه قم است و وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهید.

این استاد برجسته حوزه افزود: اگر دست به دست هم دهیم و اختلافات داخلی را کنار بگذاریم، نه در حوزه اختلافی باشد و نه در میان مردم اختلافی باشد، خیلی کارها می شود انجام داد.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.