ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی قم افتتاح شد

ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی استان قم که به نام دانشمند شهید فخری‌زاده نام‌گذاری شده، با حضور جمعی از مسئولان استانی مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی قم افتتاح شد
شناسه : 67869 | انتشار : ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی استان که به نام دانشمند شهید فخری زاده نام‌گذاری شده، با حضور استاندار قم مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت.

این ساختمان در سه طبقه با زیربنایی حدود بر ۶ هزار و ۴۰۰ متر مربع طراحی و اجرا شده است و جهت سهولت ارائه خدمات، کلیه امور مربوط به شهروندان در طبقه همکف صورت می گیرد.

اجرای شیوه‌های سنتی و مدرن، انطباق اجرا با مقررات ملی ساختمان و همچنین اجرای کامل ضوابط مربوط به مناسب سازی معلولان از جمله شاخص‌های این ساختمان است.

نشانی ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بلوار الغدیر، بلوار امام صادق(علیه السلام)، بلوار امام علی (علیه السلام)، نبش میدان شهدای منا است.

ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی قم افتتاح شد

مهندس امین مقومی در مراسم افتتاح ساختمان جدید اداری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: ساختمان قبلی سازمان، قدیمی و فاقد استانداردهای لازم برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بود که با تدبیر هیئت مدیره ادوار مختلف این سازمان، با توجه به مالکیت زمین مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب، ساختمان اداری جدید تکمیل و به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ادامه داد: همزمان با احداث ساختمان اداری جدید، از سال‌های گذشته برنامه ریزی لازم صورت گرفت تا خدمات الکترونیک در این سازمان توسعه یابد و در این راستا سامانه «مالک» راه اندازی شد و هم اکنون شهروندان بدون مراجعه حضوری می توانند از طریق این سامانه خدمات بخش طراحی را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در چند ماه آینده نیز بخش نظارت نیز در این سامانه راه اندازی می‌شود و بخش خدمات بازرسی گاز نیز از گذشته به صورت الکترونیک بوده است و با این ظرفیت‌های پیش‌بینی شده انتظار می‌رود تا شهروندان بدون مراجعه حضوری خدمات خود را دریافت کنند.

مقومی با اشاره به ویژگی‌های ساختمان اداری جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان داشت: این ساختمان در سه طبقه با زیربنایی حدود بر ۶ هزار و ۴۰۰ متر مربع در سه طبقه طراحی و اجرا شده است و هم اکنون در راستای تسهیل در ارائه خدمات، تمامی فعالیت‌های مربوط به ارباب رجوع در طبقه همکف ارائه می‌شود و  تلاش شده تا مراجعان به این سازمان در ساختمان اداری جدید به شیوه مناسب خدمات فنی و مهندسی خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ابراز داشت: در روند ساخت این ساختمان تلاش شده تا مقررات ملی ساختمان به صورت کامل رعایت شود تا  این ساختمان الگویی در سطح استان قم باشد و از سوی دیگر تمامی ضوابط مربوط به مناسب سازی معلولان نیز در این بنا لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه در ساخت و سازهای این بنا تلاش شده از نمادهای معماری اسلامی ایرانی نیز استفاده شود که احداث نمازخانه مجموعه اداری با معماری سنتی از جمله آنان است، افزود: با تصمیم هیئت مدیره، ساختمان اداری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به نام دانشمند شهید محسن فخری زاده که اهل قم بودند و چهره ملی هستند نام‌گذاری شده است و سالن ورزشی چند منظوره خانه مهندس که بزرگترین سالن ورزشی استان است نیز به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده بود تا ادای دینی به ساحت این عزیزان باشد.

مقومی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس نیز بیان داشت: این مجموعه دارای زمینی به مساحت حدود ۳۷ هزار مترمربع است که با رویکرد ورزش‌های حرفه ای، همگانی و خانواده محور طراحی شده و با استقرار ساختمان اداری در کنار این مجموعه و تقویت برنامه ریزی ها؛ امیدواریم برنامه‌های ورزشی برای اعضای سازمان و شهروندان قم به خصوص اهالی پردیسان با قوت ادامه یابد و به زودی نیز فعالیت‌های تابستانی در این مجموعه آغاز می شود.

مقومی عنوان داشت: جامعه مهندسی استان به جهت انجام مسئولیت اجتماعی خود این مجموعه را احداث کرده و هیچ کمک یا بودجه دولتی در این بخش نداشتیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ادامه داد: در این مجموعه، سالن ورزشی چند منظوره، فضاهای روباز ورزشی از قبیل زمین تنیس خاکی، زمین چمن مصنوعی، پیست اسکیت و مجموعه مینی گلف احداث و مجموعه‌های مرتبط دیگر همانند خانه کودک، کافی شاپ نیز راه اندازی شده است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.