پیش‌بینی ۲۲۵ هزار تن آسفالت برای معابر شهر قم/ کیفیت برتر آسفالت قم در کشور

معاون فنی عمرانی شهرداری قم از پیش‌بینی ۲۲۵ هزار تن آسفالت برای بهسازی و روکش آسفالت معابر برای سال ۱۴۰۲ خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیش‌بینی ۲۲۵ هزار تن آسفالت برای معابر شهر قم/ کیفیت برتر آسفالت قم در کشور
شناسه : 67716 | انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده اظهار داشت: امسال حدوداً ۲۲۵ هزار تن آسفالت برای بهسازی روکش آسفالت در شهر پیش بینی شده که شامل مناطق هشت‌گانه و پروژه‌های شاخص می‌شود.

وی با اشاره به چالش‌های توزیع آسفالت در شهر افزود: سال ۹۹ قیمت هر تن قیر حدود دو میلیون تومان بود که به ۱۷ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است. این موضوع موجب شد در سال ۱۴۰۱ نتوانیم به عدد مطلوب در تناژ آسفالت برسیم اما در سال ۱۴۰۲ با افزایش بودجه در نظر داریم جهشی در این زمینه ایجاد کنیم.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم با اشاره به استفاده از سیستم مدیریت روسازی راه‌ها برای توزیع صحیح آسفالت در معابر شهر قم ادامه داد: با این روش، کار توزیع آسفالت قائم به شخص نبوده و به صورت سیستمی و بر اساس اسکن مشکلات روسازی آسفالت در معابر مختلف صورت می‌گیرد.

وی افزود: این نرم افزار بر اساس اطلاعات جمع آوری شده، اولویت‌بندی آسفالت را انجام داده و همزمان رصد با دوربین و بازدید میدانی نیز انجام می‌شود.

به گفته حلوایی‌زاده، این کار سال ۱۴۰۱ برای معابر اصلی با عرض بیش از ۱۶ متر انجام شد و امسال معابر فرعی نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله مهم در استفاده از این نرم افزار بروزرسانی آن است خاطرنشان کرد: وقتی ترمیم روکش انجام می‌شود باید بروزرسانی انجام شود تا اولویت‌ها هم بروز شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم گفت: همچنین مجوزهای حفاری که برای شرکت‌های زیرساختی صادر می‌شود از آنجا که در معابر خرابی ایجاد می‌کند، باید در نرم افزار بارگذاری شود. با بروز رسانی این وقایع می‌توانیم به یک مدیریت پایدار در روند بهسازی آسفالت معابر دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه کیفیت آسفالت شهرداری قم در کشور رتبه برتر را دارد افزود: در این زمینه به نوعی حساسیت به خرج داده‌ایم که دچار کمتر خرابی شویم.

حلوایی‌زاده ادامه داد: در گذشته کمی در مسئله زیرسازی آسفالت نقص داشتیم که در این زمینه نیز تحولاتی ایجاد کردیم چرا که اگر زیرسازی آسفالت با کیفیت نباشد، با بهترین نوع آسفالت هم به مشکل خواهیم خورد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر ایجاد هماهنگی با شرکت های زیربنایی است تا معابری که به تازگی آسفالت می‎شود، مورد حفاری قرار نگیرد. تلاش کردیم اقدامات خودمان را با بودجه شرکت های زیرساختی هماهنگ کرده و با انعطاف پذیری و اطلاع رسانی به موقع، مانع از اتلاف سرمایه در روسازی معابر شویم.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم گفت: زمانی که تمام زیرساخت‌های شهر تکمیل شود و در عین حال دیگر توسعه شهری نداشته باشیم، نیاز ما به آسفالت به مرور کاهش می یابد اما تا زمانی که توسعه شهری داریم، باید به صورت مستمر این اقدامات را انجام دهیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.