چهارمین پاتوق فیلم کوتاه قم برگزار شد

فیلم‌های کوتاه «سور بُز»، «قطعه۸۵»، «سفر نازلی» و «یونس» در چهارمین پاتوق فیلم کوتاه قم به روی پرده پردیس سینمایی «بازار شهر» رفت و با حضور علاقه‌مندان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چهارمین پاتوق فیلم کوتاه قم برگزار شد
شناسه : 67576 | انتشار : ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۳   پرینت

به‌گزارش «شهر بیست»، چهارمین جلسه از فصل جدید پاتوق فیلم‌کوتاه با اکران ۴ فیلم‌کوتاه داستانی در پردیس سینمایی «بازار شهر» قم همراه بود و مورد نقد و برررسی قرار گرفت.

در چهارمین جلسه از فصل جدید پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌کوتاه داستانی «سورِبُز» به‌ نویسندگی و کارگردانی سعید زمانیان، «قطعه۸۵»، «سفر نازلی» به‌ نویسندگی و کارگردانی نیما میرزاخانی و «یونس» به‌ کارگردانی سیامک سلیمانی به نمایش در آمدند.

در این رویداد حمیدرضا منتظری منتقد سینما و روزنامه‌نگار به‌ عنوان کارشناس جلسه، پس از اکران این آثار در جمع هنرجویان و علاقمندان سینما در قم به ضرورت و اهمیت تحلیل و بررسی آثار تقدیرشده و برتر سینمای کوتاه برای سینماگران جوان و فیلمسازان در مسیر آموزش اشاره کرد و آثار اکران شده را در جمع فیلمسازان و هنرجویان مورد تحلیل و بررسی تخصصی قرار داد.

لازم به ذکر است «سورِ بُز» به‌ نویسندگی و کارگردانی سعید زمانیان و تهیه‌کنندگی حسن محمدی و غلامرضا احمدی در ژانر فانتزی ساخته شده است و توماج دانش بهزادی، سپیده دستینه و یزدان کوکبی‌صبا، در این فیلم کوتاه ایفای نقش کرده‌اند.

مجری طرح «سورِ بُز» انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر ویژه تهران است که در خلاصه داستان آن آمده است: «بچه‌ها هیچ وقت هیچ چیز را فراموش نمی‌کنند!»

فیلم کوتاه «قطعه۸۵» به نویسندگی و کارگردانی شهرام مَسلخی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و اعظم سازور تهیه و تولید شده است و علیرضا استادی بازیگر سینما و تلویزیون در این پروژه نقش‌آفرینی کرده است.

فیلم‌نامه «سفر نازلی» را نیما میرزاخانی به‌نگارش درآورده و آن را کارگردانی کرده و تهیه کنندگی و این فیلم یه موضوع دنیای کودکان می‌پردازد.

«یونس» به‌ نویسندگی و کارگردانی سیامک سلیمانی و تهیه کنندگی احمد احمدی مرندی ساخته شده و انجمن سینمای جوانان ایران و مجری طرح این پروژه بوده است. مهدی صفرپور، یاسین رضوانی و ابوالفضل مقصودلو بازیگران این فیلم کوتاه بوده‌اند که در گرگان مقابل دوربین‌ قرار گرفته است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «یونس، پیش‌نماز روستایی کوچک در جنگل، برای یافتن پسر تحت تعقیبش سفری را آغاز می‌کند.»

چهارمین جلسه فصل جدید پاتوق فیلم‌کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران دفتر قم و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و مجتمع تجاری بازار شهر برگزار شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.