چهارمین پاتوق فیلم کوتاه قم برگزار شد

فیلم‌های کوتاه «سور بُز»، «قطعه۸۵»، «سفر نازلی» و «یونس» در چهارمین پاتوق فیلم کوتاه قم به روی پرده پردیس سینمایی «بازار شهر» رفت و با حضور علاقه‌مندان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چهارمین پاتوق فیلم کوتاه قم برگزار شد
شناسه : 67576 | انتشار : ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۳   پرینت

به‌گزارش «شهر بیست»، چهارمین جلسه از فصل جدید پاتوق فیلم‌کوتاه با اکران ۴ فیلم‌کوتاه داستانی در پردیس سینمایی «بازار شهر» قم همراه بود و مورد نقد و برررسی قرار گرفت.

در چهارمین جلسه از فصل جدید پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌کوتاه داستانی «سورِبُز» به‌ نویسندگی و کارگردانی سعید زمانیان، «قطعه۸۵»، «سفر نازلی» به‌ نویسندگی و کارگردانی نیما میرزاخانی و «یونس» به‌ کارگردانی سیامک سلیمانی به نمایش در آمدند.

در این رویداد حمیدرضا منتظری منتقد سینما و روزنامه‌نگار به‌ عنوان کارشناس جلسه، پس از اکران این آثار در جمع هنرجویان و علاقمندان سینما در قم به ضرورت و اهمیت تحلیل و بررسی آثار تقدیرشده و برتر سینمای کوتاه برای سینماگران جوان و فیلمسازان در مسیر آموزش اشاره کرد و آثار اکران شده را در جمع فیلمسازان و هنرجویان مورد تحلیل و بررسی تخصصی قرار داد.

لازم به ذکر است «سورِ بُز» به‌ نویسندگی و کارگردانی سعید زمانیان و تهیه‌کنندگی حسن محمدی و غلامرضا احمدی در ژانر فانتزی ساخته شده است و توماج دانش بهزادی، سپیده دستینه و یزدان کوکبی‌صبا، در این فیلم کوتاه ایفای نقش کرده‌اند.

مجری طرح «سورِ بُز» انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر ویژه تهران است که در خلاصه داستان آن آمده است: «بچه‌ها هیچ وقت هیچ چیز را فراموش نمی‌کنند!»

فیلم کوتاه «قطعه۸۵» به نویسندگی و کارگردانی شهرام مَسلخی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و اعظم سازور تهیه و تولید شده است و علیرضا استادی بازیگر سینما و تلویزیون در این پروژه نقش‌آفرینی کرده است.

فیلم‌نامه «سفر نازلی» را نیما میرزاخانی به‌نگارش درآورده و آن را کارگردانی کرده و تهیه کنندگی و این فیلم یه موضوع دنیای کودکان می‌پردازد.

«یونس» به‌ نویسندگی و کارگردانی سیامک سلیمانی و تهیه کنندگی احمد احمدی مرندی ساخته شده و انجمن سینمای جوانان ایران و مجری طرح این پروژه بوده است. مهدی صفرپور، یاسین رضوانی و ابوالفضل مقصودلو بازیگران این فیلم کوتاه بوده‌اند که در گرگان مقابل دوربین‌ قرار گرفته است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «یونس، پیش‌نماز روستایی کوچک در جنگل، برای یافتن پسر تحت تعقیبش سفری را آغاز می‌کند.»

چهارمین جلسه فصل جدید پاتوق فیلم‌کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران دفتر قم و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و مجتمع تجاری بازار شهر برگزار شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.