همایش علمی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر در قم برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از برگزاری همایش علمی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر در قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
همایش علمی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر در قم برگزار می‌شود
شناسه : 67313 | انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با بیان اینکه با توجه به گسترش شهرها و تخریب محیط‌زیست در سال‌های گذشته، نیاز انسان به برقراری ارتباط با طبیعت روزبه‌روز بیشتر شده است اظهار کرد: برقراری ارتباط با محیط‌زیست در شهرها جز با توسعه فضای سبز امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل پرداختن به امر توسعه فضای سبز در شهرها و ایجاد فضای سبز پایدار امری ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه مسئله توسعه فضای سبز پایدار مستقیماً با سلامت جامعه در ارتباط است ابراز کرد: اهمیت این مساله به حدی است که امروزه در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی جهان نگاه ویژه‌ای به این مساله می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی شهرهای کویری ایران نیازمند نگاهی خاص به امر فضای سبز است افزود: نگاه به جدیدترین پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که ایجاد فضای سبز پایدار حتی در مناطق خشک و نیمه‌خشک دور از دسترس نیست.

وی با تأکید بر اینکه به همین منظور سازمان پارک‌ها با همکاری مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و جهاد دانشگاهی استان نخستین همایش علمی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر با هدف و محوریت دریافت مقاله و نشست های تخصصی برگزار می‌کند، گفت: محورهای این همایش با نظرسنجی از نخبگان این حوزه شامل تأمین، انتقال و توزیع و بهره‌وری آب، استفاده از آب‌های نامتعارف در فضای سبز شهری، راهکارهای اصلاح خاک‌های شور و قلیا، مدیریت کنترل آفات و بیماری‌ها در فضای سبز، کاربرد ماشین‌آلات و مکانیزاسیون در فضای سبز، طراحی منظر و استفاده از المان‌های شهری متناسب با اقلیم، استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند در فضای سبز، معرفی گونه‌های گیاهی سازگار در شرایط خشک و نیمه‌خشک در فضای سبز است.

جوادیان با بیان اینکه این همایش سوم و چهارم خردادماه در قم برگزار خواهد شد تصریح کرد: علاقه‌مندان تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا مقالات خود را در محورهای اعلام‌شده به دبیرخانه همایش ارسال کنند. ۲۵ اردیبهشت‌ماه نیز مهلت اعلام نتایج داوری مقالات است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت همایش به آدرس www.greenspace.areeo.ac.ir یا از طریق آدرس قم، بلوار آیت‌الله طالقانی، بوستان شهدای آذر، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم و شماره تماس‌های ۰۲۵۳۷۷۱۱۲۲۳ – ۰۹۹۰۲۴۶۳۶۷۷ اطلاعات بیشتر کسب کنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.