افزایش ظرفیت پارکینگ زائر در ایام نوروز

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: امسال با تدابیر انجام‌شده ظرفیت پارکینگ زائر نسبت به سال‌های قبل ۱.۳ برابر افزایش یافت و تعداد ۲۶۰۰ خودرو در یک زمان در پارکینگ حضور داشتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ظرفیت پارکینگ زائر در ایام نوروز
شناسه : 66472 | انتشار : ۰۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده با اشاره به وضعیت خدمات‌رسانی در پارکینگ‌های سطح شهر در ایام نوروز، اظهار داشت: در دقایق پایانی سال ۱۴۰۱ شاهد ورود خیل عظیم از مسافرین و زائرین و همچنین مجاورین بودیم و با توجه به ازدحام خودروها، انتظار می‌رفت همانند سالیان گذشته شهر دچار گره‌های ترافیکی شود، اما با همکاری مجموعه مدیریت شهری و پلیس راهور در موضوع ترافیک، خوشبختانه در هیچ نقطه‌ای از معابر، مشکل اساسی گزارش نشد.

به گفته وی، با حضور تمامی نیروهای فعال سازمان به همراه تیم نظارت پیمانکار و به‌صورت شیفت بندی به‌صورت ۲۴ ساعته، تمام تلاش‌ها در جهت تسهیل سازی ترافیکی بکار گرفته شد تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، وضعیت پارکینگ زائر را مورد توجه قرار داد و افزود: امسال با تدابیر انجام‌شده ظرفیت این پارکینگ نسبت به سال‌های قبل ۱٫۳ برابر افزایش یافت و تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ خودرو در یک زمان در پارکینگ حضور داشتند.

وی یکی از تدابیر اندیشیده شده برای افزایش ظرفیت پارکینگ را استفاده از راهروهای موجود دانست و گفت: با این کار بیش از ۶۰۰ ظرفیت به ظرفیت موجود اضافه و مراجعه‌کننده‌های بیشتری پذیرش شد که این امر سبب کاهش ترافیک و جریان مستمر در مسیر بلوار شهید سردار سلیمانی با کمترین ایستایی شد.

شعبان‌زاده با اشاره به افزایش ۳۰۰ واحدی پارک در پارکینگ شرقی حرم مطهر اشاره کرد و اذعان داشت: در این پارکینگ به دلیل ظرفیت ایجاد شده در ضلع جنوبی محوطه عمرانی ، ۳۰۰ واحد پارک به تعداد جای پارک‌ها اضافه شد و تمامی ظرفیت پارکینگ ازجمله پارکینگ زمزم که با تغییراتی که در ورودی آن ایجاد شده به تعداد جای پارک‌ها افزوده شد.

وی ادامه داد: همچنین پارکینگ شهید کاظمی نیز با ظرفیت هزار و ۳۰۰ واحد جای پارک توانست بیشترین بهره‌وری را به‌عنوان پارکینگ رزرو به خود اختصاص دهد.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، پارکینگ‌های بهار و مصلا نیز در این مدت کمک مهمی در کاهش ترافیک و هدایت خودروها به پارکینگ در هسته مرکزی داشتند.

وی اضافه کرد: تاکنون کمترین شکایت در سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ در خصوص پذیرش از پارکینگ‌ها بوده است که در جای خود در چندین سال گذشته بی‌نظیر بود و این مشکل هم با راه‌اندازی قریب‌الوقوع پله‌های برقی مرتفع خواهد شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.