«سر بر دامن ماه» رونمایی شد

نشست رونمایی و جشن امضای کتاب «سر بر دامن ماه» نوشته فاطمه دولتی در کانون فرهنگی «مریم» برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«سر بر دامن ماه» رونمایی شد
شناسه : 66028 | انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم، ویژه برنامه جشن اعیاد شعبانیه با محوریت رونمایی و بررسی کتاب «سر بر دامن ماه» به همت کتابخانه عمومی مریم و همکاری انتشارات کتاب جمکران و کانون فرهنگی مریم، با حضور فاطمه دولتی نویسنده اثر، فهیمه شاکری مهر منتقد ادبی و مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

در آغاز این نشست فاطمه دولتی، نویسنده کتاب «سر بر دامن ماه» ضمن اشاره به چگونگی داستان نویسی و انتخاب موضوع اظهار داشت: از سختی‌های نوشتن داستان‌های تاریخی و مذهبی، آشنایی و آگاهی مخاطبان از برخی رویدادهاست و این موضوع کار را برای نویسنده دشوار می‌کند.

وی در ادامه افزود: در کتاب «سر بر دامن ماه» مخاطب می‌داند که جعفر کذاب خواست بر پیکر امام حسن عسکری (علیه السلام) نماز بخواند و خود را جانشین امام معرفی کند، ولی در ارائه این مطلب، نویسنده باید به گونه‌ای این واقعه را جذاب و پرکشش بنویسد که مخاطب را با خود همراه سازد تا بتواند با آن ارتباط برقرار کند.  

نویسنده کتاب «سر بر دامن ماه» خاطرنشان کرد: نوشتن داستان‌های مذهبی همراه با ایجاد گره و چگونگی گره‌گشایی بدون اینکه به تاریخ و مستندات لطمه‌ای وارد نشود، کار بسیار سختی است.

«سر بر دامن ماه» رونمایی شد

فاطمه دولتی بیان کرد: محوریت این کتاب بانو حدیث، همسر امام هادی علیه السلام و مادر امام حسن عسکری علیه السلام و مادربزرگ امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است که نقش پررنگ و برجسته‌ای در زمان غیبت امام عصر(عج) داشتند و این بانوی بزرگوار به جده یعنی مادربزرگ امام زمان مشهور بود و برای این کتاب تحقیقات گسترده‌ای صورت گرفت.

دولتی در پایان عنوان کرد: نام این کتاب به این خاطر «سر بر دامن ماه» گذاشته شد که ایشان پناه شیعیان و پاسخگوی پرسش های آنان بودند و مانند ماه درخشان در شب‌های مه آلود می‌درخشیدند.

«سر بر دامن ماه» رونمایی شد

در ادامه فهیمه شاکری مهر، منتقد و کارشناس برنامه اظهار داشت: برای من شخصیت بانو حدیث بسیار جذاب و گیرا بود. او در دوره خفقان عباسیان زعیم شیعه می‌شود و به عنوان جانشین امام حسن عسکری علیه السلام از انحراف شیعیان جلوگیری می‌کند و مانع بزرگی برای فتنه‌انگیزی عباسیان به شمار می‌رود و این به خاطر حفظ جان امام زمان(عج) و حفظ باورهای شیعیان است.

نویسنده کتاب «نبرد تک خوان» در ادامه گفت: نثر کتاب روان و دلنشین است و تصویرسازی خوبی از فضا و موقعیت دارد.

از دیگر برنامه‌های این نشست، اهدای کتاب با امضای نویسنده به نفرات برنده در قرعه کشی، اجرای سرود، حرکات نمایشی و رزمی کاری و همچنین مولودی و شعرخوانی همراه با مسابقه های شاد و هیجان انگیز بود.

 «سر بر دامن ماه» رونمایی شد

«سر بر دامن ماه» رونمایی شد

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.