تشریح برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در نیمه‌شعبان

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برنامه‌های این مکان مقدس برای برگزاری جشن بزرگ نیمه‌شعبان گفت: مسئولان استانی و کشوری مقدمات حضور میلیونی زائران از جمله اسکان و پذیرایی در ایام نیمه‌شعبان در قم را فراهم کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشریح برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در نیمه‌شعبان
شناسه : 65307 | انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه‌شعبان پرداخت و اظهار کرد: قم قطب زیارتی و فرهنگی کشور است و این شهر نقش مؤثری در تربیت آخرالزمانی دارد و در روایات نیز داریم که در وقتی فتنه، شهرها را در بر می‌گیرد باید به قم پناه برد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: باید از مسئولین پرسید که چقدر برای سفر مردم به شهر قم تسهیلات در نظر گرفتند، درست نیست بگوییم مردم به قم سفر نکنند چون زیرساخت‌های لازم در این شهر وجود ندارد؛ این دستور دینی است که مردم باید به این مسجد مراجعه کنند.

وی گفت: مردم قم در آخرالزمان رسالت خطیری بر عهده دارند و باید بستر لازم برای حضور گسترده مردم از نقاط مختلف کشور به قم و مسجد مقدس جمکران را فراهم کرد و در این راستا باید مقدمات و زمینه اسکان و پذیرایی را آماده کرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: مردم باید به همدیگر خدمت دهند و حاکمیت نیز در این مسیر باید ورود کند و امسال نیز شاهد آن خواهیم بود که موکب‌های بسیاری در ایام نیمه‌شعبان در مسجد مقدس جمکران برپا خواهد شد.

حسین آبادی با بیان اینکه تأسیس قرارگاه مرکزی نیمه‌شعبان در سطح ملی از جمله ضروریات برای ارائه خدمات بهتر به زائران است افزود: در این راستا وزیر کشور و برخی مسئولان پای کار آمدند و چند استان و شهرهای مختلف برای خدمات رسانی ورود خواهند کرد تا میلیون‌ها زائری که از تمام کشور به مناسبت نیمه‌شعبان به قم مراجعه می‌کنند خدمات خوبی دریافت کرده و دغدغه اسکان و پذیرایی نداشته باشند.

وی بیان داشت: ظرفیت خوبی در بین گروه‌های های مردمی در تمامی کشور وجود دارد و هنوز فراخوان زده نشده ۳۰۰ موکب آمادگی برای پذیرایی در ایام نیمه‌شعبان را اعلام کردند و در این راستا مساجد و حسینیه‌ها و آموزش و پرورش و اوقاف نیز باید به میدان بیایند و ظرفیت‌های خود به خصوص در زمینه اسکان را در اختیار زائران قرار دهند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه باید در قم از ظرفیت نیمه‌شعبان برای خدمت رسانی حداکثری به زائران استفاده کرد افزود: امید آفرینی یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و ایشان بر این مقوله در نیمه‌شعبان تأکید دارند و پویش روز امید برای نیمه‌شعبان امسال تدارک دیده شده تا همگان برای امیدآفرینی و گره گشایی از کار یکدیگر اقدام کنند.

وی بیان داشت: اولین جشنواره فیلم ۳۱۳، سلسله جشن‌های ویژه بین‌المللی و ملی، دکترین مهدویت و برنامه احیای شب نیمه‌شعبان و برنامه‌های مختلف در در شب و روز نیمه‌شعبان از جمله برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در این مدت است.

حسین‌آبادی افزود: شب نیمه‌شعبان در ساعت ۲۱ بانگ «لبیک یا مهدی» در سراسر کشور طنین‌انداز می‌شود و پویش توسل به حریم کبریا نیز اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرای سرود سلام فرمانده ۲ یا «فرمانده سلام» در جمعه هفته جاری برای اولین بار از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد که ده هزار نوجوان از قم و سایر استان‌ها در مسجد مقدس جمکران این سرود را همخوانی کردند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان داشت: اولین اجرای میدانی سلام فرمانده ۲ نیز عصر نیمه‌شعبان در مسجد مقدس جمکران در صحن جامعه مهدوی اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: جشن‌های محلات و کوی و برزن با محوریت مساجد برگزار می‌شود و رسانه ملی در این زمینه باید انعکاس خوبی داشته باشد.

حسین آبادی گفت: در مسجد جمکران سه ایستگاه برگزاری برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان برپا خواهد شد و کانون پرورش فکری در این زمینه همکاری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام با ۴ ایستگاه در حرم و جمکران و مسیر راهپیمایی مراسم نیمه‌شعبان را پوشش خواهند داد افزود: سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار در گذشته تدوین شده بود که در صورت تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی در نیمه‌شعبان امسال رونمایی می‌شود که در این صورت مسیر راهبردی برنامه‌های مهدوی مشخص می‌شود.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
بیمارستان‌های قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.