تأمین بیش از ۵۰ هزار جای پارک برای نیمه شعبان

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه تمهیدات خوبی برای نیمه شعبان اندیشیده شده است، گفت: تاکنون ۱۶ پارکینگ و پارک‌سوار با ظرفیتی بالغ‌بر ۵۰ هزار اتوبوس، مینی‌بوس و سواری و ۴ هزار موتورسیکلت، تأمین و تجهیز شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تأمین بیش از ۵۰ هزار جای پارک برای نیمه شعبان
شناسه : 65113 | انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم در آیین افتتاح ۲۷ پروژه حمل‌ونقل و ترافیک شهری قم در گام ششم طرح بزرگ «قم در مسیر تحول» که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی نیمه شعبان با عید نوروز، پیش‌بینی‌ها حاکی از حضور خیل عظیمی از زائرین در نیمه دوم اسفندماه در قم است.

وی با اشاره به اینکه کمیته تسهیلات زائرین شهرداری قم در نیمه دوم اسفندماه بعد از برنامه‌ریزی‌ها، فعال خواهد شد، مطرح کرد: در این کمیته شاهد بسیج تمام تجهیزات، امکانات و فعالیت شبانه‌روزی بیش از ۳ هزار نفر هستیم.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم، کمیته‌های یازده‌گانه ستاد تسهیلات زائرین شهرداری قم را مدنظر قرارداد و افزود: کمیته مردمی، فرهنگی و حمل‌ونقل ترافیک سه کمیته اصلی این ستاد هستند.

وی با بیان اینکه مردم مداری و مردم محوری رویکرد اصلی شهرداری قم است، عنوان کرد: در نیمه شعبان با مشارکت حداکثری تمام هیئات مذهبی، امیدواریم جشن باشکوهی در سطح شهر قم با محوریت مسجد مقدس جمکران را شاهد باشیم.

اصفهانیان‌مقدم ادامه داد: در جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز شهرداری قم توانست با همکاری‌های مردمی اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه در این گام، ۲۷ پروژه حمل‌ونقل و ترافیک با اعتباری بالغ‌بر ۳ هزار میلیارد ریال در قم به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها به‌منظور تأمین زیرساخت‌های شهری و خدمت‌رسانی مطلوب به زائرین و مسافرین تکمیل شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: پارکینگ طبقاتی و سرای چهارسو در هسته مرکزی شهر، سامانه شست‌وشوی مکانیزه اتوبوس، تأمین ۸ دستگاه خودروی برقی پیرامون حرم مطهر، تقاطع‌های هوشمند شهری و پله‌برقی‌ها و پل‌های عابر پیاده ازجمله مهم‌ترین این پروژه‌ها هستند.

وی با تأکید بر اینکه تمهیدات خوبی برای نیمه شعبان اندیشیده شده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۶ پارکینگ و پارک‌سوار با ظرفیتی بالغ‌بر ۵۰ هزار اتوبوس، مینی‌بوس و سواری و ۴ هزار موتورسیکلت تأمین و تجهیز شده است.

اصفهانیان‌مقدم ابراز کرد: سازمان‌های اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی شهرداری قم نیز همکاری مطلوبی در حمل‌ونقل عمومی در ایام نیمه شعبان خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ موکب در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) ارائه خدمت خواهند داشت، یادآور شد: پیش‌بینی‌شده است بیش از یک و نیم میلیون پرس غذای گرم در شب نیمه شعبان توسط این موکب‌ها در اختیار زائرین قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از اجرای دیوارنگاره به طول ۸۰۰ مترمربع با محوریت مهدویت یاد کرد و گفت: امسال برای نخستین بار ستاد هماهنگی نیمه شعبان در وزارت کشور تشکیل‌شده و جلسات متعددی در این راستا برگزار شده است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.