لزوم توجه مسئولان سازمان سینمایی به فیلمسازان جوان شهرستانی/ سینمای ملی یعنی سینمای همه شهرهای ایران

سعید نجاتی از فیلمسازان استان قم با بیان اینکه «سینمای ملی» یعنی «سینمای همه شهرهای ایران»، گفت: لازم و ضروری است که مسئولان سازمان سینمایی به دانش‌آموختگان سینما در بخش‌های گوناگون در سطح استان‌های کشور نیز توجه داشته باشند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم توجه مسئولان سازمان سینمایی به فیلمسازان جوان شهرستانی/ سینمای ملی یعنی سینمای همه شهرهای ایران
شناسه : 64072 | انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سعید نجاتی در حاشیه برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم در گفت‌وگویی، اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را در استان‌های سراسر کشور اتفاق ویژه‌ای دانست و افزود: در چند سال اخیر نیز که این امر را در شهر خودم (قم) پیگیری می‌کنم، می‌بینم که خیلی خوب شاهد اکران‌های منظم هستیم.

وی افزود: دست‌اندرکاران فیلم فجر در استان قم با رایزنی‌های خود تلاش می‌کنند که تعداد فیلم‌های خوب و بیشتری در این استان اکران شود و این برای مردم بسیار خوب است و دیگر کسی تهران را در این زمینه قطب ایران نمی‌داند و کارنامه سال سینمای ایران در سراسر کشور رصد می‌شود.

کارگردان فیلم کوتاه «دابر» ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده نیز این روند ادامه یابد و به گونه‌ای این رویداد رقم بخورد که شاهد اکران همه فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان‌های کشور باشیم.

نجاتی تأکید کرد: لازم است در همه استان‌های کشور نگاه ویژه‌تری به دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوان ایران شود و این اتفاق در قم نیز رقم بخورد و در سال‌های آتی شاهد حضور فیلمی از استان قم در جشنواره فیلم فجر باشیم.

وی با بیان اینکه «سینمای ملی» یعنی «سینمای همه شهرهای ایران» تأکید کرد: لازم و ضروری است که مسئولان سازمان سینمایی به دانش‌آموختگان سینما در بخش‌های مختلف در سطح استان‌های کشور نیز توجه داشته باشند.

این فیلمساز قمی با اشاره به اینکه فیلمسازی را از انجمن سینمای جوان قم آغاز کرده و به سیمرغ جشنواره فجر رسیده است، تصریح کرد: ما در آن دوران به همراه دوستان و دیگر فیلمسازان جوان انجمن، فیلم‌های مطرح جشنواره فجر را دنبال می‌کردیم و زمانی که سه سال قبل سیمرغ جشنواره را دریافت کردم، مشخص شد که سیمرغ گرفتن اتفاق عجیب و دوری نیست و حتماً می‌تواند این اتفاق خوب برای هنرجویان امروز سینما در قم هم رقم بخورد.

نجاتی تصریح کرد: بسیاری از فیلمسازان جوان قم با استعداد هستند و آموزش‌های خوبی در انجمن می‌بینند و امیدوارم مسیر برای کسب سیمرغ بیشتر و تولید فیلم‌های بلند در قم باز شود.

خاطرنشان می‌شود سعید نجاتی در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب سیمرغ بلورین فیلم کوتاه داستانی برای فیلم کوتاه «دابر» شد.

چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم از ۱۷ تا ۲۴ بهمن‌ماه در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.