برگزاری جشنواره فجر فرصت مناسبی برای رشد هنرجویان سینماست

حسن عنایتی فیلمساز و مستندساز قمی از جشنواره فجر به عنوان یکی از نمادهای انقلاب یاد کرد و گفت: اکران فیلم‌های جشنواره در استان‌ها فرصت خوبی برای حضور هنرجویان سینماست تا با تماشای فیلم‌ها و مطالعه و نقد و تبادل‌نظر رشد کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری جشنواره فجر فرصت مناسبی برای رشد هنرجویان سینماست
شناسه : 63988 | انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حسن عنایتی در حاشیه برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم اظهار کرد: جشنواره فجر متعلق به انقلاب و بهانه خوبی برای توجه بیشتر به سینما و تأثیر هنر هفتم است.

وی تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوب این سال‌ها اکران فیلم‌های جشنواره در استان‌هاست و فیلمسازان استانی نیز از حلاوت این جشن انقلابی با تماشای فیلم‌های جشنواره بهره‌مند می‌شوند.

این پیشکسوت سینمای قم با اشاره به ظرفیت‌ غنی قم در حوزه سینما گفت: حضور هنرجویان سینما در جشنواره فرصت خوبی است تا با تماشای فیلم‌ها و مطالعه و نقد و تبادل‌نظر رشد کنند.

عنایتی افزود: سینمای ایران در آینده توسط همین هنرجویان ساخته خواهد شد و باید توجه ویژه‌ای به نسل جدید سینما داشت.  

وی تصریح کرد: امیدوارم در دوره فعلی مدیریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تدبیری شود تا هنرجویان سینما در خود رشد کنند نه اینکه برای کار کردن مجبور به خروج از شهر شوند.

این مستندساز قمی افزود: در این سال‌ها هرکسی از قم خارج شد پیشرفت کرد در حالی که اگر جریان تولید فیلم در قم رونق می‌گرفت، بسیاری از استعدادهای قمی در داخل این شهر می‌ماندند.

عنایتی همچنین با تأکید بر اینکه متولی اصلی فرهنگ و هنر و سینما در قم باید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد باشد، گفت: متأسفانه بعضاً جشنواره‌هایی برگزار می‌شود که بر مبنای خط‌کشی‌های سلیقه‌ای به فیلمسازان مطرح و مهم این شهر بی‌توجهی می‌شود.

وی افزود: ما اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را متولی برگزاری رخدادهای سینمایی می‌دانیم و هرنهادی که می‌خواهد در حوزه سینما فعالیت داشته باشد یا جشنواره برگزار کند باید به محوریت اداره ارشاد فعالیت کند تا از رفتارهای سلیقه‌ای عده‌ای پرهیز شود.

چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم از ۱۷ تا ۲۴ بهمن‌ماه در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.