وجود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۳ قم

مدیر منطقه سه شهرداری قم با بیان اینکه در هزینه‌های نگه‌داری روزانه دومین منطقه در شهر هستیم، گفت: ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در این محدوده داریم و درخواست‌های متعددی در این بافت داریم که برای تملک نیازمند زمین هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وجود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۳ قم
شناسه : 61987 | انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی با اشاره به خیابان‌های شاخص محدوده منطقه سه شهر قم، اظهار کرد: خیابان امام خمینی(ره)، بلوار نواب، بلوار شهید بهشتی، سی متری کیوانفر و جاده قدیم قم-تهران ازجمله مهم‌ترین و قدیمی‌ترین خیابان‌ها این منطقه هستند.

وی با بیان اینکه منطقه سه بزرگ‌ترین سطح فضای سبز در مناطق شهری را دارد، مطرح کرد: این منطقه ۲۳۰۰ هکتار محدوده خدماتی دارد که سرانه فضای سبز آن حدود ۴ میلیون مترمربع است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم ادامه داد: این سرانه فضای سبز بالاتر از استانداردهای روز دنیا است.

وی با اشاره به اینکه در هزینه‌های نگه‌داری روزانه، دومین منطقه در شهر هستیم، عنوان کرد: این منطقه پس از منطقه ۴ که البته مساحت بیش‌تری نیز نسبت به منطقه ۳ دارد، بالاترین هزینه‌کرد را دارد.

روحانی با بیان اینکه ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در این محدوده داریم، خاطرنشان کرد: درخواست‌های متعددی در این بافت داریم که برای تملک نیازمند زمین هستیم.

وی با اشاره به اینکه جهاد حذف استفاده از آب‌های شرب از سال ۹۶ آغازشده است، تصریح کرد: در این راستا حدود ۱۲ میلیارد تومان در منطقه هزینه شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم با بیان اینکه آبیاری قطره‌ای نیز در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: درگذشته برخی از آبیاری‌ها به‌صورت تانکری انجام می‌شد که هدر رفت آب در این شرایط زیاد بود، ولی خوشبختانه در حال حاضر این نوع آبیاری به صفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۲ بوستان در محدوده منطقه ۳ شهرداری قم وجود دارد، ابراز کرد: در هیچ‌کدام از این بوستان‌ها از آب شرب استفاده‌نشده است.

روحانی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در نظر داریم ظرف مدت‌زمان ۵ سال آینده بخش قابل‌توجهی از آبیاری‌ها را با استفاده از آب تصفیه‌شده انجام دهیم.

وی در پایان تأکید کرد: در شرایط خوبی قرار نداریم و حتماً باید صرفه‌جویی داشته باشیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.