باز هم بدقولی وزارت کار با بازنشستگان/ این بار جشنواره بی‌سرانجام «تجربه ماندگار»

عباس اصفهانیان پیشکسوت رسانه‌ای استان قم در یادداشتی با انتقاد از بدقولی وزارت کار در برگزاری جشنواره بی‌سرانجام «تجربه ماندگار»، نوشت: «ظاهراً دیواری کوتاه تر از دیوار بازنشستگان وجود ندارد که همه به خود اجازه می‌دهند در حق آنان عهدشکنی و بدقولی کنند؛ این نوع تعامل وزارت کار با بازنشستگان نه در شأن این وزارتخانه است، نه شایسته بازنشستگان.»
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
باز هم بدقولی وزارت کار با بازنشستگان/ این بار جشنواره بی‌سرانجام «تجربه ماندگار»
شناسه : 61806 | انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، عباس اصفهانیان خبرنگار بازنشسته تأمین اجتماعی و از پیشکسوتان رسانه‌ای استان قم در یادداشتی انتقادی به تشریح ماجرای خلف وعده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در برگزاری و معرفی برگزیدگان جشنواره «تجربه ماندگار» پرداخته است که در ادامه می‌آید:   

سال گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تبلیغات گسترده‌ای را برای برگزاری جشنواره «تجربه ماندگار» با موضوع تاریخ شفاهی و تجربیات شخصی و حرفه‌ای بازنشستگان اعلام فراخوان کرد و محمد چکشیان معاون فرهنگی اجتماعی وزیر نیز در مصاحبه‌های متعدد اعلام کرد که این جشنواره با مشارکت همه صندوق‌های بازنشستگی برگزار خواهد شد.

مراحل ثبت‌نام، تهیه و ارسال آثار در سایت مربوطه انجام شد و پس از چند بار بدقولی، این معاونت در ٢۴ مهرماه امسال در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد که نتایج جشنواره دو تا سه هفته دیگر اعلام می‌شود اما اکنون در اواسط دی ماه هنوز خبری از برگزیدگان نیست.

جالب اینکه معاونت فرهنگی وزارت کار حتی آثار و پنل شرکت کنندگان را از سایت جشنواره حذف کرده و در تماس‌هایی که شرکت کنندگان با دبیرخانه جشنواره داشته‌اند اعلام کرده که به علت تغییر وزیر کار و عدم همکاری صندوق‌های بازنشستگی که قول همکاری داده بودند وضعیت برگزاری جشنواره نامشخص است و به این ترتیب ظاهراً برگزاری جشنواره لغو شده است!

این در حالی است که بازنشستگان و بستگان آنها که طبق آیین‌نامه جشنواره باید در تهیه آثار همکاری می‌کردند، وقت و هزینه بسیاری صرف کرده‌اند ولی اکنون با بدقولی و بی‌برنامگی وزارت کار مواجه شده‌اند.

حال باید پرسید آیا با تغییر وزیر کار، برنامه‌های قبلی و تفاهم نامه‌هایی که با صندوق‌های بازنشستگی منعقد شده نیز باید باطل و ملغی شود؟

ظاهراً دیواری کوتاه تر از دیوار بازنشستگان وجود ندارد که همه به خود اجازه می‌دهند در حق آنها عهد شکنی و بدقولی کنند. آیا این است حفظ کرامت بازنشستگان و فرزندان آنان؟

باید گفت این نوع تعامل وزارت کار با بازنشستگان نه در شأن این وزارتخانه است و نه شایسته بازنشستگانی که سال‌ها عمر و جوانی خود را در سنگرهای جنگ، کار و تولید در جهت اعتلای انقلاب اسلامی و این آب و خاک صرف کردند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • ناشناس

    تاریخ : 13 - دی - 1401

    عالی بود


    پاسخ

  • احمد

    تاریخ : 26 - بهمن - 1401

    ما بازنشستگان که خیلی وقت هست به این باور رسیده ایم که فراموش شده هستیم اما با سیلی صورت خود را برای اطرافیان سرخ نگه می‌داشتند که با پیش آمدن بحث تجربه ماندگار که پای فرزندان و عروس و نوه در جهت ثبت خاطراتمان توسط آنان به میان آمد بعد از صرف آن همه وقت و هزینه وزارت کار زد زیر میز و اندک آبرویمان با بدقولی آن وزارت پیش بچه ها و عروس ها و دامادها و نوه ها رفت .


    پاسخ