اجرای طرح نهضت ملی مسکن در قم به‌صورت آپارتمانی/ زمین‌های تجاری اراضی ۵۶۰ هکتاری تهاتر می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: طرح نهضت ملی مسکن در مرحله اول در اراضی ۵۶۰ هکتاری به صورت آپارتمانی ساخته می‌شود و در شهرهای دیگر استان شناسایی زمین برای احداث این طرح به صورت ویلایی در دستور کار است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای طرح نهضت ملی مسکن در قم به‌صورت آپارتمانی/ زمین‌های تجاری اراضی ۵۶۰ هکتاری تهاتر می‌شود
شناسه : 61712 | انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی قم، محمد صادقی ظهر شنبه در چهارمین جلسه شورای تأمین مسکن استان قم، اظهار داشت: بخشی از هزینه‌های مربوط به آماده سازی اراضی ۵۶۰ هکتاری، بر اساس تصویب شورای مسکن استان قم در راستای اجرای مصوبه سفر رئیس جمهور از محل تهاتر زمین‌های تجاری این اراضی تأمین می‌شود.

صادقی بیان داشت: طرح نهضت ملی مسکن در مرحله اول در اراضی ۵۶۰ هکتاری به صورت آپارتمانی ساخته می‌شود و در شهرهای دیگر استان شناسایی زمین برای احداث این طرح به صورت ویلایی در دستور کار است.

دبیر شورای تأمین مسکن استان قم گفت: پس از توقف دو ماهه برای تعیین تکلیف نحوه ساخت منازل در طرح نهضت ملی مسکن قم، این موضوع تعیین تکلیف شد و عملیات اجرایی ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی در اراضی ۵۶۰ هکتاری که مقدمات آن از شهریور ماه سال جاری آغاز شده بود، سرعت بیشتری خواهد گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم عنوان داشت: بر اساس مصوبه شورای مسکن استان قم آن دسته از تعاونی‌هایی که دارای سابقه خوبی هستند می‌توانند در امر ساخت و ساز طرح نهضت ملی مسکن قم ورود کنند.

صادقی افزود: اراضی مربوط به محدوده محور قدیم قم – تهران، قم – کاشان و جاده قدیم اصفهان و همچنین در شهرهای مختلف استان موضوع شناسایی زمین در راستای ساخت مسکن به صورت ویلایی در دستور کار قرار گرفته است.

کلانشهر قم نیازمند یک شهر جدید است

دبیر شورای تأمین مسکن استان قم با بیان اینکه کلانشهر قم نیازمند یک شهر جدید است ابراز داشت: بر اساس اسناد بالادستی می‌توان شهر جدید پرنیان را در قم احداث کرد و امیدواریم در صورت تأیید نهایی احداث این شهر، شاهد احداث ساختمان‌ها به صورت ویلایی باشیم.

قیمت ساخت هر متر مربع طرح نهضت ملی مسکن

وی عنوان داشت: قیمت ساخت هر متر مربع از واحدهای مسکونی در اراضی ۱۷ هکتاری شامل مجتمع‌های زیتون ۱۲ تا ۲۶ بین ۶ تا ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در اراضی ۲۲ هکتاری شامل مجتمع‌های زیتون ۲۷ تا ۴۷، مبلغ ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در شهرهای قنوات و کهک نیز ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورد شده هر چند که آورده افراد نیز بر اساس قیمت تمام شده لحاظ خواهد شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.