سکونت ۳۷۰ هزار قمی در بافت فرسوده

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از سکونت ۳۷۰ هزار نفر در بیش از ۱۵۰۰ هکتار بافت فرسوده قم خبر داد و گفت: همچنین در شهر قم حدود ۲ هزار و ۱۶ هکتار سکونتگاه غیر رسمی وجود دارد که شامل ۱۵ محله می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سکونت ۳۷۰ هزار قمی در بافت فرسوده
شناسه : 61583 | انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، همزمان با سالگرد وقوع زلزله بم و روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، نشست تخصصی باعنوان بهره‌گیری از آموزه‌های زلزله شهر بم به میزبانی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم با حضور مدیران شهری و استانی در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد.

مجید متین‌فر، معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم در این نشست اقدامات انجام شده در شهر قم را در خصوص احیای بافت فرسوده مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به هماهنگی‌ خوبی که بین بخش‌های مختلف استان، از جمله راه و شهرسازی، شهرداری، نظام مهندسی و استانداری صورت گرفته، توانستیم ساختمان‌های ناایمن را شناسایی کنیم و برای هر کدام از آنها برنامه‌ریزی‌های خاصی را انجام دهیم.

وی با اشاره به مساحت نزدیک به ۱۳ هزار هکتاری شهر قم گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور، بیش از ۱۵۰۰ هکتار از این مساحت در بافت فرسوده قرار دارد که جمعیتی بالغ بر ۳۷۰ هزار نفر از مردم شهر قم را در خود جای داده است.

وی بر ضرورت توجه به احیای بافت فرسوده تاکید کرد و افزود: همچنین در شهر قم حدود ۲ هزار و ۱۶ هکتار سکونتگاه غیر رسمی وجود دارد که شامل ۱۵ محله می‌شود.

متین‌فر گفت: یکی از کارهای خوب و مثبت صورت گرفته در شهر قم توجه ویژه به احیاء و بازسازی بافت‌های ناکارآمد است که شامل بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم در این خصوص از شناسایی ۸ محله بافت ناکارآمد در شهر خبر داد و گفت: محله امام‌زاده ابراهیم، محله زاد و فهیمی، سوم خرداد، خاکفرج، دروازه ری، بازار کهنه و نو، و محور تاریخی از جمله این محلات هستند که طرح‌های خاصی برای آنها تدوین و بعضی از آنها مورد تصویب کمیسیون ماده پنج استان قم قرار گرفته است.

وی در پایان از حادثه دلخراش زلزله بم یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه استان قم معین استان تهران در مواقع بروز بحران محسوب می‌شود و همچنین در سال‌های گذشته شاهد وقوع زلزله‌های متعدد در استان قم نیز بوده‌ایم، لازم است توجه ویژه‌ای به مسائل ایمنی و مقابله با بحران داشته باشیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.