برپایی نمایشگاه عکس «دآبر» در قم +تصاویر

همزمان با برپایی نمایشگاه عکس فیلم «دآبر» در انجمن سینمای جوانان قم، از چاپ دوم کتاب «رقصیدن با خاک» نوشته سعید نجاتی رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برپایی نمایشگاه عکس «دآبر» در قم +تصاویر
شناسه : 61516 | انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، نمایشگاه عکس «دآبر» منتخب تصاویر مهدیه غلامحسینی از صحنه و پشت صحنه فیلم کوتاه «دآبر» به کارگردانی سعید نجاتی در انجمن سینمای جوانان قم برپا شد.

حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی شهرداری قم، رضا ابوذر رئیس انجمن سینمای جوانان قم، محمد رستمی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم، سعید ایلانلو کارشناس سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مجید ایرانی هنرمند پیشسکوت عکاسی و جمعی از اهالی سینما و عکاسی و علاقه‌مندان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند.

در این نمایشگاه ۳۸ عکس از فیلم کوتاه «دآبر» اکران شده و انجمن سینمای جوانان قم واقع در بلوار امین، کوچه شماره ۲۱، پلاک ۵، تا دهم دی‌ماه میزبان علاقه‌مندان است.

همچنین در حاشیه نمایشگاه عکس «دآبر» از چاپ دوم کتاب «رقصیدن با خاک» (سینمای ابوالفضل جلیلی از منظر نئوفرمالیسم) نوشته سعید نجاتی و علیرضا رواده رونمایی شد.

این کتاب که قسمتی از پروژه‌ پایان‌نامه‌ کارشناسی ارشد سعید نجاتی در رشته‌ سینما بوده است، با تأکید بر اهمیت رویکرد نئوفرمالیستی برای خوانش فیلم‌ها در زمان حاضر، آغاز می‌شود. نویسنده در این کتاب به‌صورت بسیار شیوا، به‌دور از پیچیدگی و بسیار موجز به تشریح رویکرد نئوفرمالیسم که یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان آن دیوید بوردول است، می‌پردازد.

نجاتی در این کتاب فیلم‌های ابوالفضل جلیلی را با تأکید بر سبک، نقش پیرنگ، اهمیت دکوپاژ، کارکرد صدا و بازیگری بررسی می‌کند. همچنین در هر فصل ‌به طرح داستان، ساختار روایت، الگوی گسترش پیرنگ، سبک فیلم و تقسیمات دکوپاژی می‌پردازد. 

سعید نجاتی از فیلمسازان جوان قم حضور در بیش از سیصد جشنواره ملی و بین‌المللی را تجربه کرده و ساخت شانزده فیلم کوتاه داستانی از جمله «سربازها لک لک را دوست دارند»، «از خرید شما متشکریم، «صراحی»، «بی بی»، «باران آهسته می‌بارد»، «دآبر» و «سولاریا» را در کارنامه کاری خود دارد.

نجاتی هم به لحاظ کمی بیش از ۱۳۰ جایزه در عرصه فیلمسازی کسب کرده و هم به لحاظ کیفی، سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر را برای ساخت فیلم کوتاه «دآبر» در ویترین افتخاراتش دارد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.