«پرواز اسب سفید» در قم رونمایی شد +تصاویر

دومین نشست «کتابواره شهر من» با رونمایی و جشن امضای کتاب «پرواز اسب سفید» نوشته سیده عذرا موسوی برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«پرواز اسب سفید» در قم رونمایی شد +تصاویر
شناسه : 61486 | انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم، دومین جلسه از سلسله جلسات «کتابواره شهر من» با هدف معرفی کتاب نویسندگان و هنرمندان استان قم با رونمایی و جشن امضای کتاب «پرواز اسب سفید» و با حضور سیده عذرا موسوی، نویسنده، معصومه میرابوطالبی منتقد ادبی، مهدی توکلیان، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از کتابداران و نوجوانان، در کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد.

در ابتدای این نشست، معصومه میرابوطالبی، نویسنده و منتقد ادبی گفت: این کتاب داستان دختری به نام گلبرگ را روایت می‌کند که با یک بحران روحی یعنی قتل غیر عمد مواجه شده است، پدرش در یک قدمی اعدام است و در چنین شرایطی رفتار های دیگران با او به عنوان یک دختر نوجوان نیز در کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

نویسنده کتاب «معبد زیرزمینی» در ادامه افزود: کتاب بسیار خوش‌خوان است و اصطلاحاً سکته زبانی و نثری ندارد؛ یکی از ویژگی‌های مهم کتاب‌های نوجوان، عدم ایستایی است که این موضوع در این کتاب نیز به خوبی رعایت شده و با وجود موقعیت‌های احساسی و گاه تلخی که در کتاب دیده شده داستان ریتم خوبی دارد.

میرابوطلبی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم در مورد کتاب این است که به عنوان یک رمان نوجوان این قابلیت را دارد که در جمع‌ها و دورهمی‌هایی که با حضور نوجوانان برگزار می‌کنیم در مورد کتاب صحبت کنیم، تجربه کنیم و شخصیت‌های کتاب را به چالش بکشیم.

نویسنده کتاب «پروفسور فوفو» با اشاره به نقش کتاب در کمک به نوجوانان در مدیریت غم و مواجهه با مشکلات، ابراز داشت: یکی از رسالت‌های کتاب این است که به وسیله آن می‌توانیم یک بعدی از زندگی را تجربه کنیم که در زندگی واقعی نمی‌توانیم آن را تجربه کنیم و این کتاب با وجود تلخی‌ها و غمی که در آن وجود دارد، اما تجربه نزیسته‌ای را به خواننده می‌دهد که ارزشمند است.

در ادامه این نشست، سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب پیرامون نگارش کتاب گفت: در نیمه دوم سال ۱۳۹۸، پیشنهادی از سوی انتشارات «به‌نشر» دریافت کردم که در نتیجه آن، مجموعه‌ای ۱۴ جلدی رمان نوجوان با تمرکز غیرمستقیم بر زندگی حضرات معصومین (علیهما السلام) است و «پرواز اسب سفید» یکی از کتاب‌های این مجموعه و پیرامون مهدویت و انتظار است که در اسفند سال ۱۴۰۰ منتشر شد، در چاپ اول آن ۲ هزار نسخه منتشر شد و در ماه گذشته نیز این کتاب به چاپ دوم رسیده است.

نویسنده کتاب «شاخ دماغی‌ها» در ادامه اضافه کرد: ایده اولیه کتاب با آنچه که در حال حاضر منتشر شده متفاوت بود اما به مرور زمان دست‌خوش تغییرات شد و مشورت با دوستان و نویسندگان در شکل دهی ایده اصلی بسیار مؤثر بود.

موسوی در پایان تصریح کرد: یکی از نقدهای وارد شده به کتاب این است که مسئله قتل غیر عمد که سوژه اصلی کتاب است شاید برای بسیاری از افراد اتفاق نیفتد و پاسخ من این است که بسیاری از نوجوانان ممکن است با چالش های مشابه مثل بیماری، حادثه، سوگ و مسائلی مشابه آنچه در این کتاب اشاره شده مواجه شوند و این کتاب در مواجه با این چالش‌ها به آنها کمک می‌کند.

«پرواز اسب سفید» در قم رونمایی شد +تصاویر

«پرواز اسب سفید» در قم رونمایی شد +تصاویر

«پرواز اسب سفید» در قم رونمایی شد +تصاویر

«پرواز اسب سفید» در قم رونمایی شد +تصاویر

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.