اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بحران در قم

معاون خدمات شهری شهرداری قم از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز شهر در مقابله با بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی برای نخستین‌بار در سال جاری خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بحران در قم
شناسه : 61474 | انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم در مانور عملیات زمستانی شهرداری قم که در مرکز پایش هوشمند و پشتیبانی ماشین‌آلات خدمات شهری برگزار شد، مجموعه سیاست‌های شهرداری را با رویکرد پیشگیرانه دانست و اظهار داشت: برای شناسایی نقاط آسیب‌پذیر شهر جلسات زیادی برگزار شده و ۱۶۹ نقطه آسیب‌پذیر در شهر شناسایی شده است.

وی ضمن تشکر از کمیسیون خدمات شهری شورا و مدیران در تمام مناطق از برطرف شدن ۹۰ درصد نقاط آسیب‌زا در شهر خبر داد و افزود: همچنین تجهیزات و ادوات لازم برای مناطق پیش‌بینی شده و برای نخستین بار در سال ۱۴۰۱ تا امروز و در هشت ماه سال بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات و ادوات مرتبط با حوادث طبیعی و غیرطبیعی خریداری شده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: امروز در مانور زمستانی شهرداری بیش از ۳۰۰ دستگاه مکانیزه خدمات شهری متناسب با حوادث و بحران‌های شهری مانند بارش‌های ناگهانی، برف و یخبندان حضور داشته و به‌صورت آزمایشی سنجش و آزمایش می‌شود.

وی شهر قم را در حوزه تخصصی مقابله با آب‌گرفتگی آماده دانست و بیان کرد: در این حوزه نیز تعداد زیادی تانکر، پمپ و ۲۰ هزار کیسه مخلوط شن و نمک در ۳۰ نقطه شهر گذاشته شده تا در زمان برف و یخبندان بتوانیم خدمات خوبی به شهروندان و زائران داده و شرایط ایمنی را در سطح مناطق هشت‌گانه ایجاد کنیم.

اصفهانیان مقدم در ادامه حضور و مشارکت مردم را در مدیریت شهری قابل توجه خواند و خاطرنشان کرد: جلسات زیادی با شهروندان در سطح مدارس، مساجد و محلات برای آموزش و ارتقاء فرهنگ شهروندی برگزار شده تا بخشی از آسیب‌های احتمالی که بر اثر عدم جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و تجمع آن در انهار معابر را کاهش دهیم.

وی در پایان عامل ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را تعامل خوب بین دستگاهی دانست و ابراز کرد: امروز شاهد تعامل خوب دستگاه‌ها برای مدیریت شهر برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان هستیم و امیدواریم با شرایطی که وجود دارد بتوانیم شهری ایمن را برای شهروندان ایجاد کنیم.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.