لزوم افزایش تاب‌آوری در بافت فرسوده شهری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با تأکید بر اهمیت افزایش تاب‌آوری شهر در حوادث طبیعی و غیرطبیعی، گفت: برای افزایش توان و تاب‌آوری شهر به‌خصوص در بافت فرسوده، دو برنامه آموزش شهروندان و افزایش توان ارگان‌های امدادی و خدماتی در دستور کار استان قرار دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم افزایش تاب‌آوری در بافت فرسوده شهری
شناسه : 61292 | انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن اروجی در حاشیه برگزاری مانور دورمیزی مواد خطرناک با اشاره به اهمیت افزایش تاب‌آوری شهر در حوادث طبیعی و غیرطبیعی اظهار داشت: تاب‌آوری به‌عنوان یکی از بحث‌های جدید در حوزه مدیریت بحران امروزه موردتوجه بوده و دارای ۱۰ آیتم و بخش است.

وی سیاست شهر را بر افزایش توان و مقاومت در بافت‌های فرسوده دانست و افزود: برای افزایش توان و تاب‌آوری شهر به‌خصوص در بافت فرسوده، دو برنامه آموزش شهروندان و افزایش توان ارگان‌های امدادی و خدماتی در دستور کار استان قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم تصریح کرد: برگزاری مانورها با هدف شناسایی خطر در شهر و هماهنگی بین ارگان‌ها برگزار می‌شود تا نیازها و کمبودهای دستگاه‌ها شناسایی و اقدام به تأمین آن‌ها کرده و آمادگی لازم برای مقابله با بحران در شهر فراهم شود.

وی آمادگی دستگاه‌های امدادی را خوب ارزیابی کرد و گفت: دستگاه‌های امدادی آمادگی خوبی برای مقابله با حوادثی مانند سیل و زلزله را دارند اما ابعاد حادثه را نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم و بر همین اساس نیاز به هماهنگی بیشتری بین ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف داریم.

اروجی در پایان اقدامات شهرداری را در خصوص افزایش تاب‌آوری شهر قابل‌توجه خواند و خاطرنشان کرد: مدیریت بحران شهرداری در چند سال گذشته قدم‌های خوبی برداشته ولی کارهای انجام‌نشده زیادی مانده است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.