رونمایی از ۴ فیلم مستند جشنواره فیلم «۱۷» در قم

آیین رونمایی از فیلم‌های مستند شهیدان مهرنژاد، میرقیصری، صادق‌خانی و همایی فصیح در آخرین مراسم نخستین جشنواره فیلم ۱۷ در خانه موزه شهیدان زین‌الدین قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رونمایی از ۴ فیلم مستند جشنواره فیلم «۱۷» در قم
شناسه : 60919 | انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیین رونمایی از فیلم‌های مستند شهیدان مهرنژاد، میرقیصری، صادق‌خانی و همایی فصیح در آخرین مراسم نخستین جشنواره فیلم ۱۷ در خانه موزه شهیدان زین‌الدین قم برگزار شد و با حال و هوای عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) و با مرثیه‌سرایی حسن مالکی نژاد همراه بود.

سرپرست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم در سخنانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از خطر تحریف و فراموشی حماسه دفاع مقدس، اظهار داشت: ساخت فیلم مستند به لحاظ برخورداری از اسناد تاریخ شفاهی و تلاش گروه‌های تحقیق و پژوهش، می‌تواند تا حد زیادی از خطر تحریف و یا جابه‌جایی واقعیت‌ها در دوران دفاع مقدس جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد افزود: هر فیلم پس از تولید، زیر ذره‌بین کمیته تأیید محتوا قرار می‌گیرد تا از هرگونه شائبه تحریف و یا فراموشی دور باشد.

وی ادامه داد: نخستین جشنواره فیلم ۱۷ به همت کنگره ملی شهدای استان قم و با همکاری سپاه استان، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز گسترش سینمای تجربی و کانون حدیث فتح راه‌اندازی شد و امیدواریم این حرکت با قوت و قدرت بیشتری همچنان ادامه خواهد یافت.

در ادامه، سید محمدجواد رجایی کارگردان فیلم «شیخ حسن» ویژه معرفی شهید حسن صادق خانی، مهدی هاشمی کارگردان مستند «صبر نفس» در مورد شخصیت و شهادت جانباز شهید صابر مهرنژاد، محمدجواد رحیمی کارگردان مستند «آخرین نبرد فرمانده» مربوط به زندگی و شهادت شهیدان سید محمد و سید احمد میرقیصری و وحید فتاحی‌منش کارگردان فیلم «سایه آرامش» در مورد شهید فرماندهی انتظامی علیرضا همایی فصیح نکاتی را مرتبط با فیلم‌های مورد نظر بازگو کردند.

در این مراسم، پوستر فیلم‌های مستند فوق از مجموع ۶۰ فیلم مستند که به سفارش کنگره ملی شهدای استان قم تهیه‌شده بود، رونمایی شد که مجموع پوستر‌های رونمایی شده در هفته هنری نخستین ماه برگزاری جشنواره فیلم ۱۷، به عدد ۱۴ رسید.

به گفته احمد نامداری مسئول کمیته رسانه و روابط عمومی کنگره ملی شهدای قم و مجری مراسم، فیلم‌های مذکور قرار است ظرف هفته آینده همراه با برگزاری کارگاه هنری در تالار شهید آوینی واقع در نبش کوچه ۲۸ بلوار جمهوری اسلامی اکران شوند.

داود جلیلی دبیر جشنواره نیز در حاشیه مراسم گفت: جشنواره فیلم ۱۷، مجوز برپایی در سطح ملی را دارد، زیرا قم، تنها شهری است که ۱۳۲۲ شهید یعنی یک پنجم شهدای استان را شهدای جبهه مقاومت تشکیل می‌دهند.

در این مراسم همچنین از کارگردانان و دست‌اندرکاران فیلم‌های مستند، خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان لشکر ۱۷ امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) با اهدای لوحی تجلیل شد؛ همچنین نمایشی با هنرمندی محمدجواد زرنوش و با موضوع شهید اسارت، محمدرضا شفیعی اجرا شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.