همایش تخصصی مدیران مؤسسات فرهنگی و هنری قم برگزار شد

نخستین همایش تخصصی مدیران مؤسسات، انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری قم با حضور معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار فرهنگ و هنر شهر قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
همایش تخصصی مدیران مؤسسات فرهنگی و هنری قم برگزار شد
شناسه : 60146 | انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، همایش تخصصی مدیران مؤسسات، انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری قم با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی و سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اصلی تالار فرهنگ و هنر شهر قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: از همکاری‌ مجموعه فعالان فرهنگی و هنری در رویدادهای مهم استان تقدیر و تشکر دارم و امیدوارم این همایش آغاز مسیری متعالی برای نیل به اهداف و مقاصد فرهنگی باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم، توانمندی مؤسسات فرهنگی قم را ممتاز دانست و گفت:  به دنبال تقویت مؤسسات و انجمن‌ها هستیم تا بتوانیم از این ظرفیت به نفع ارتقای سطح فرهنگ در جامعه بهره بیشتری ببریم.

در ادامه یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: قم شهر کریمه اهل‌بیت(س) و پایگاه مهم اندیشه در کشور محسوب می‌شود و به همین واسطه بسیاری از مفاهیم ارزشمند الهی و دینی از این شهر مقدس به جهان اسلام ارائه می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های مؤسسات فرهنگی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال تلاش برای رفع مشکلات فعالان حوزه فرهنگ است و در این زمینه برنامه‌ها و فعالیت‌های مناسبی از ابتدای کار دولت در دستور کار قرار گرفته و در ادامه نیز با قوت و همراهی اصحاب فرهنگ زمینه رفع این مسائل و دغدغه‌ها فراهم خواهد آمد.

احمدوند افزود: امیدواریم در سال آینده بتوانیم اعتبارات و امکانات فرهنگی را افزایش دهیم و بتوانیم به مؤسسات فرهنگی غنای بیشتری ببخشیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: رویکرد دولت انقلابی و مردمی بهره‌مندی از توانایی‌های هر حوزه برای رفع مشکلات فرهنگی است و از این رو از نقطه نظرات و پیشنهادات مدیران و فعالان فرهنگی مؤسسات، به شدت استقبال می‌کنیم.

سخنران پایانی این نشست سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی اظهار کرد: برگزاری این‌گونه جلسات با حضور فعالان فرهنگی باعث خیر و برکت بوده و بدون شک منجر به رشد و ترقی حوزه‌های مختلف خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مؤثر فرهنگی و هنری، گفت: امروز با پیچیده‌تر شدن ابعاد فرهنگی نیازمند به نوسازی و نوین‌سازی بخش‌های مختلف حوزه فرهنگ هستیم.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی حاوی پیام‌های فرهنگی بسیاری ارزشمندی بوده و هست، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی، ایده‌پردازی و نواندیشی و مخاطب‌شناسی این پیام‌های مهم را به نسل‌های بعد و به جهانیان منتقل کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: عرصه‌های فرهنگی به مدد همه دلسوزان و دغدغه‌مندان آن، رو به رشد و رو تعالی باشد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.