افزایش سهم حمل‌ونقل شخصی از سفرهای شهری

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم گفت: 60 هزار خودرو سواری سال 85 در شهر قم به حدود 220 هزار وسیله نقلیه رسیده و میزان استفاده از خودروی شخصی نیز از 22 درصد به 40 درصد افزایش‌یافته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش سهم حمل‌ونقل شخصی از سفرهای شهری
شناسه : 59670 | انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محمدحسین دهناد در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر قم، اظهار داشت: ۵۳۰ میلیارد تومان بودجه سال جاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم است که در مقایسه با سال‌های گذشته رشد بسیار چشمگیری را نشان می‌دهد.

به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم، در اجرای پروژه‌های عمرانی، پیشرفت فیزیکی و ریالی و انحراف از عملکرد به‌صورت مستمر پایش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به جز پروژه‌ی پراهمیت و بزرگ‌مقیاس عمریاسر که وابسته به تکمیل تملکات است، سایر پروژه‌های عمرانی مانند تقاطع نماز، شهدای روحانیت و زیرگذر امام حسین(ع) تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و سال آینده بودجه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نخواهد شد.

دهناد تصریح کرد: سند جامع حمل‌ونقل و عمران برای بودجه‌ریزی عملیاتی و هماهنگی با سایر دستگاه‌های مسئول فرا دستگاهی توسط شورای اسلامی شهر قم تدوین و نهایی شده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار خودرو سواری سال ۸۵ در شهر قم به حدود ۲۲۰ هزار وسیله نقلیه رسیده و میزان استفاده از خودروی شخصی نیز از ۲۲ درصد به ۴۰ درصد افزایش‌یافته است، افزود: افزایش سهم استفاده از ناوگان عمومی، تکمیل سامانه‌های ریلی و اصلاح ترافیکی رفتار شهروندان از راهکارهای بوده که در این شرایط مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم اذعان کرد: شورای شهر قم ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌های جدید در نظر گرفته که به‌زودی با استفاده از این منابع اتوبوس‌های جدید خریداری و اتوبوس‌های فرسوده از مدار خارج خواهد شد.

وی تأکید کرد: پل نیک‌اندیش، زیرگذر امام موسی صدر و تونل شهید کبیری باهدف سبک‌سازی ترافیکی در سال آینده صاحب بودجه و ردیف عمرانی مشخص خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم گفت: تقاطع غیرهمسطح فردوسی، تقاطع غیرهمسطح معلم و بلوار پیامبر اعظم(ص)، تقاطع غیرهمسطح امام صادق(ع) در محدوده جاده اراک و همچنین کمربندی کاشان نیز جزو طرح‌های اولویت‌داری بوده که باید عملیات عمرانی آن‌ها پس از نهایی شدن طراحی آغاز شود.

وی اضافه: توجه به پیاده راه‌ها، کاهش تصادفات شهری، توسعه تقاطع‌های شهری، ایجاد پیاده راه‌های پیوسته، آرام‌سازی ترافیکی، ایمن‌سازی مسیر عابران پیاده در مجاورت طرح‌های عمرانی، توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و غیره از مباحث مهم سند جامع عمران و حمل‌ونقل است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.