ویژه‌برنامه‌های رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) اعلام شد

جزئیات مجالس عزای رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) در حرم مطهر اعلام شد و از جمله مداحان حاضر در این مراسم‌ها می‌توان به حضور محمود کریمی، سید مهدی میرداماد، محمدحسین پویانفر و مهدی رسولی اشاره کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ویژه‌برنامه‌های رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) اعلام شد
شناسه : 59524 | انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، ویژه‌برنامه‌های رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) در حرم مطهر اعلام شد.

آیین سیاه پوشان حرم مطهر جمعه ۱۳ آبان از ساعت ۱۰ صبح در حرم مطهر بانوی کرامت و بیت النور آغاز خواهد شد و در عصر همان روز نیز از ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه آیین تعویض پرچم گنبد مطهر با حضور مردم در صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.

مراسم شب رحلت بانوی کرامت نیز جمعه ۱۳ آبان ماه بلافاصله بعد از نماز عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمدمهدی میرباقری و مداحی محمود کریمی در شبستان امام خمینی حرم مطهر برگزار و بلافاصله بعد از این مراسم عزاداری با عنوان محفل اشک با حضور مداحان استان قم دنبال می‌شود.

شنبه ۱۴ آبان ماه همزمان با سالروز رحلت شهادت گونه بانوی کرامت دسته عزای خادمان و دوستداران حضرت معصومه(س) ساعت ۸:۳۰ از میدان میر به سمت حرم مطهر حرکت می‌کند و و در مقابل ایوان آیینه صحن امام رضا علیه السلام به عزاداری خواهند پرداخت. در این مراسم حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی سخنرانی و سید علی حسینی‌نژاد مداحی می‌کنند.

مراسم عزاداری قبل از نماز ظهر و عصر نیز در حرم مطهر قم با سخنرانی حجت‌الاسلام صدیقی برگزار می‌شود.

ظهر روز رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت نیز مراسم عزاداری با مداحی سید رضا نریمانی بلافاصله بعد از نماز عصر در شبستان امام خمینی(ره) برگزار و برنامه تلوزیونی سمت خدا نیز با کارشناسی حجت الاسلام حسینی قمی از ساعت ۱۳ از شبستان امام خمینی(ره) در شبکه سه سیما پخش می‌شود.

مراسم عزاداری قبل از نماز مغرب نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام احمد لقمانی و مداحی محمدحسین پویانفر همراه با پخش از شبکه قرآن برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری شام رحلت شهادت گونه بانوی کرامت نیز با سخنرانی حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی، مداحی مهدی رسولی و شعرخوانی صابر خراسانی برگزار خواهد شد و پس از آن از ساعت ۱۹:۳۰ آیین شمع گردانی با حضور خادمان حرم مطهر و با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی، مداحی سیدمهدی میرداماد شعرخوانی حمیدرضا برقعی و خطبه‌خوانی عباس حیدرزاده در شبستان امام خمینی(ره) برگزار و به صورت زنده از شبکه قم و قرآن منعکس می‌شود.

همچنین مراسم قرائت دعای کمیل جمعه ۱۳ آبان‌ماه ساعت ۳ بامداد در شبستان امام خمینی(ره) با نوای حجت‌الاسلام میرزا محمدی برگزار و به صورت زنده از شبکه سه سیما منعکس می‌شود.

مجالس سخنرانی و عزاداری بین‌المللی ۱۳ و ۱۴ آبان‌ماه برای اردو زبانان در شبستان نجمه خاتون(س) و عرب زبانان در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

مجلس عزاداری اردو زبان ویژه بانوان نیز در روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

محفل عزای نوجوانان نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام احمد پناهیان و مداحی سید رضا نریمانی از ساعت ۹ صبح در سالروز رحلت شهادت کریمه اهل‌بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

ویژه برنامه سخنرانی برای بانوان نیز روز شنبه ساعت ۸ صبح در سالن ولایت حرم مطهر برگزار و نمایشگاه دختران سرزمین من پنجشنبه ۱۲ آبان‌ماه تا شنبه ۱۴ آبان‌ماه ویژه بانوان در صحن پیامبر اعظم(ص) برپا می‌شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.