دومین نشست کتابخوان اصحاب رسانه برگزار شد

دومین نشست از سلسله جلسات کتابخوان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با موضوع هفته وحدت برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دومین نشست کتابخوان اصحاب رسانه برگزار شد
شناسه : 59015 | انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات استان قم، نشست کتابخوانی و معرفی کتاب اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با موضوع هفته وحدت به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و همکاری خانه مطبوعات قم در محل سالن جلسات این اداره کل و با حضور اصحاب هنر و رسانه برگزار شد.

در این نشست یونس عزیزی و سید قوام صفوی از اعضا خانه مطبوعات و فعالان حوزه کتاب و رسانه اقدام به معرفی کتاب‌های سه کاهن، تجربه‌های ماندگار در گزارش نویسی، همینگوی خبرنگار و انسان ۲۵۰ ساله پرداختند.

کتاب سه کاهن اثر مجید قیصری پیرامون تولد و زندگی رسول اکرم، کتاب تجربه‌های ماندگار در گزارش نویسی و همینگوی خبرنگار پیرامون گزارش نویسی و ویژه اصحاب رسانه و در نهایت کتاب انسان ۲۵۰ ساله بیانات مقام معظم رهبری دربارهٔ زندگی سیاسی-مبارزاتی ائمهٔ معصومین (ع) در این نشست معرفی شد.

همچنین در ادامه این مراسم کتاب قاف اثر یاسین حجازی معرفی و توسط حاضرین همخوانی شد. کتاب قاف بازخوانی زندگی رسول مکرم اسلام از سه متن کهن به نام های تفسیر سورآبادی، سیرت رسول الله و شرف النبی است که از ولادت تا رحلت آخرین فرستاده الهی را برای خواننده روایت می کند.

مهدی توکلیان، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این نشست با اشاره به لزوم توجه بیشتر به امر کتابخوانی در استان گفت: ظرفیت های موجود در کتابخانه های عمومی استان قم باید مورد توجه و استفاده بیشتر جامعه و اصحاب رسانه قرار گیرد، ظرفیتی که تا کنون کمی مغفول مانده است و ما در تلاشیم با برگزاری نشست های این چنینی آن را قوت ببخشیم.

وی همچنین مطالبه در امور کتاب و کتابخانه های استان را امری لازم از سوی اهالی رسانه دانست و بر آن تاکید کرد.

در حاشیه این مراسم پیرامون تعامل بیشتر اصحاب رسانه در بحث های کتابخوانی و استفاده از ظرفیت نهاد کتابخانه‌های استان قم گفت‌وگوهایی صورت گرفت و حاضرین پس از پایان مراسم به مناسبت روز عصای سفید از کتابخانه ویژه نابینایان و چاپخانه بریل بازدید کردند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.