انتقاد پدر شعر آیینی از مسئولان اداره ارشاد قم

محمد علی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور در مراسم رونمایی از پوستر کنگره ملی «زلال قریحه» با انتقاد از مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، گفت: در جایی که سخن از شهدا و رهبری است، هیچ اهمالی از هیچ مقامی پذیرفتنی نیست و من دوست داشتم که مدیرکل ارشاد در این مراسم حضور داشت و خیر مقدمی می‌گفت و کمکی در این موضوع داشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد پدر شعر آیینی از مسئولان اداره ارشاد قم
شناسه : 58887 | انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، مراسم رونمایی از پوستر کنگره ملی زلال قریحه با حضور محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور و دبیر دائمی دبیرخانه شعر آیینی و جمعی از مسئولان فرهنگی استان در سالن غدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد.

مهدی توکلیان سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌‌های عمومی قم گفت: زمانی که کتاب «تنها گریه کن» وارد بازار نشر شد، تقریظی از مقام معظم رهبری پیرامون کتاب منتشر شد که در آن تعابیر ویژه‌ای پیرامون نویسنده، ناشر و کتاب به کار برده شده بود.

وی افزود: زمانی که سرکارخانم مستشار نظامی نیز ترکیب‌بندی پیرامون مادر شهید معماریان سرودند و شعر ایشان به استحضار مقام معظم رهبری رسیده بود، ایشان مجدداً تقریظی پیرامون این سروده نوشتند و این تقریظ برای محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و استان قم انگیزه‌ای شد تا کنگره شعری با عنوان «زلال قریحه» برگزار شود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌‌های عمومی قم افزود: این کنگره در دو بخش شعر و سرود و نوحه برگزار خواهد شد که حمید رمی در حوزه سرود و نوحه و جواد الهی پور نیز در حوزه شعر به عنوان دبیران اجرایی فعالیت خواهند داشت؛ همچنین باعث افتخار است که استاد مجاهدی، پدر شعر آیینی کشور نیز به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری این کنگره حضور خواهند داشت و سرکار خانم نغمه مستشار نظامی نیز دبیر علمی این کنگره را بر عهده خواهند داشت.

توکلیان در پایان خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه نیز همزمان با روز تکریم مادران شهید که سالروز وفات حضرت ام البنین علیهما السلام است، برگزار می‌شود. 

*انتقاد پدر شعر آیینی از مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

در ادامه این نشست، محمد علی مجاهدی، پدر شعر آیینی کشور گفت: شعر آیینی امروز، غیور و شورآفرین است و این همان چیزی است که شاید سال‌های سال از آن غفلت داشته اند.

وی افزود: در این شصت سالی که در مسیر شعر آیینی گام برداشتیم، شعر قم ظرفیتی منحصر به فردی دارد که متأسفانه برخی کم اعتنایی‌ها به این قشر ضربه زده است.

پدر شعر آیینی کشور تأکید کرد: توقع داشتیم که در چنین جلسه‌ای، نماینده‌ای از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم حضور داشته باشد؛ در حالی که این کار از وظایف ذاتی این اداره کل و وزارت ارشاد است و زمانی که مقام معظم رهبری روی مسئله‌ای تأکید می‌کنند، دیگر هیچ عذری پذیرفته نیست.

مجاهدی افزود: عدد شش هزار و نود شهید برای یک شهر آن هم مثل شهر قم کم نیست و خانواده‌های بسیاری در این جنگ تحمیلی داغدار شدند که حضور ما برای این بزرگواران می تواند احساس همدردی به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حالی که موجودیت این نظام، مدیون فرهنگ عاشوراست و فرهنگ عاشورا نیز اگر تا به امروز ادامه پیدا کرده است، به دلیل وجود شهیدان بلند آوازه‌ای است که در عاشورای سال ۶۱ با آن همه حماسه و فداکاری به میدان آمدند و امروز ما در جلسه‌ای که به یاد شهداست، حضور نداریم! اینجا مسئله شهیدان و دستور مقام معظم رهبری است و هیچ اهمالی از هیچ مقامی پذیرفتنی نیست و من دوست داشتم که مدیرکل ارشاد در این مراسم حضور داشت و خیر مقدمی می گفت و کمکی در این موضوع داشت.

پدر شعر آیینی کشور در ادامه تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم و دیگر نهاد های فرهنگی انصافاً در این چند جلسه‌ای که من حضور داشتم و شاهد بودم، با تمام وجود حضور پیدا کردند که در گذشته این‌گونه نبود و این حضور نشانگر علاقه و دغدغه آنهاست.

مجاهدی افزود: این مسئله بسیار مهم است که مقام معظم رهبری اسمی از استان قم و شهدای آن می‌برند و این باید زمینه‌ای برای تلاش نهاد‌های فرهنگی استان ایجاد کند و من به عنوان کسی که سال هاست در حوزه شعر آیینی فعالیت می‌کنم احساس خطر می‌کنم که این گنجینه‌ای که ما سال‌هاست برای بدست آوردن آن تلاش کرده‌ایم و نیرو‌هایی را تربیت کرده‌ایم، از دست برود چرا که امروز اعتباری برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و تربیت نیرو‌های جوان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از مناسبت‌های مختلف و مراسم‌ها که مسئولیت داوری اشعار را داشتم، بسیاری از برگزیدگان این جشنواره‌ها، شاعران قمی بوده‌اند و این آموزش‌ها برای تربیت شاعران نسل های بعدی نیز باید ادامه پیدا کند.

پدر شعر آیینی کشور در پایان خاطرنشان کرد: برادران زین الدین نه تنها در استان که بر گردن کشور حق بزرگی دارند و تاکنون نیز نداشته‌ایم که مقام معظم رهبری در مورد موضوعی این چنین تاکید کنند و اولین اتفاق در این حوزه است و اهالی و مسئولین استان قم باید قدر این موضوع را بدانند و در راه تحقق آن قدم بردارند.

گفتنی است که در پایان این مراسم از پوستر کنگره ملی زلال قریحه رونمایی شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.