سارقان حساب‌های بانکی شهروندان قمی دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: دو سارق حساب‌های بانکی شهروندان قمی که از طریق اسکیمر، ۳۵ میلیارد ریال سرقت کرده بودند دستگیر شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سارقان حساب‌های بانکی شهروندان قمی دستگیر شدند
شناسه : 58192 | انتشار : ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علی موالی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت های متعدد افرادی مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی کارت بانکی آن ها را کپی کرده و با انجام تراکنش خرید از دستگاه کارت خوان از حساب آن ها برداشت شده است، شناسایی متهم یا متهمان در دستور کار مأموران پلیس فتا استان قم قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه با تشکیل جلسات متعدد و بررسی فنی پرونده ها، در نهایت ۲ متهم شناسایی شدند و مشخص شد افراد موصوف در شهر تهران اقدام به پولشویی و انتقال احتمالی وجوه به خارج از کشور می کردند.

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: مأموران پلیس فتا استان قم سپس ضمن هماهنگی قضایی، با حضور در تهران و در عملیاتی مشترک با مأموران پلیس فتا استان تهران بزرگ متهمان را در فرصتی مناسب و طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

موالی ادامه داد: یکی از متهمان دارای سوابق متعدد در حوزه اسکیمر و از محکومان تحت تعقیب بوده است که در گذشته به کشور ترکیه گریخته و مجدداً به صورت غیر قانونی وارد کشور شده است و در حیطه جرایم خشن نیز دارای یک مورد سابقه سرقت مسلحانه است و از وی حین دستگیری یک کیف دستی حاوی مقادیر زیادی وجه نقد، دلار، تعداد زیادی پوکه سیم کارت و تعدادی کارت بانکی کپی شده به همراه تعدادی گوشی تلفن همراه و یک عدد سیم کارت کشور ترکیه کشف و توقیف شد.

وی با بیان اینکه این پرونده ۳۰ شاکی دارد، وجه برداشت شده از حساب مردم را توسط متهمان ۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: افراد مذکور طی تحقیقات انجام شده به بزه انتسابی و مشارکت با متهمان دیگر اعتراف کردند و پرونده تشکیل شده در حال رسیدگی است و تحقیقات نیز در این رابطه همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا استان قم از عموم مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش کنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.